Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Burn0ut
Posts: 452 Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:
Post
by Burn0ut » 29 Nov 2005, 18:06
Hej!
Hur svårt är det att få tag i S50B30 och S38B38or? Vad får man ge för dom?
Hur mycket effekt kan man plocka och ändå ha körbarhet och driftsäkerhet?
Mvh Johan
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 29 Nov 2005, 18:23
Vi har snart en helt komplett S50B30 med växellåda till salu.
Montera smidda kolvar för lägre kompression,smidda stakar,oringa blocket.
Då har du en motor som klarar 6-700hk.
Burn0ut
Posts: 452 Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:
Post
by Burn0ut » 29 Nov 2005, 19:17
Och var kommer priset hamna?
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 29 Nov 2005, 21:26
Ca 25000kr.
Den är helt komplett med kabelhärva och ecu
camata
Posts: 230 Joined: 20 Nov 2005, 16:23
Post
by camata » 30 Nov 2005, 07:04
Bmwandreas wrote: Ca 25000kr. Den är helt komplett med kabelhärva och ecu
OT:
Om den är relativt "renoverad" och turn on key så är det ju ingen dum affärsidé! (motorfästen till M30-i-E30 och S50-i-E30 skulle kanske inte heller vara så dumt? - fast det är iofs inte så avancerat att göra själv...)
Burn0ut
Posts: 452 Joined: 20 Nov 2005, 14:11
Location: Kågeröd
Contact:
Post
by Burn0ut » 30 Nov 2005, 20:52
om det är om 2-3 veckor eller senare tar jag nog den.
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8