Krillz0 - e30 Turbo 320/325 Nybörjare :)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

krillz0

Post by krillz0 »

bullen! wrote:ska bakfälgarna säljas?

du har PM :)

Btw ingen som har svar på ifall de ska sitta en pakning mellan spjällhuset och insuget? :S
vill också åka fort... :)
PegiPax

Post by PegiPax »

krillz0 wrote:
bullen! wrote:ska bakfälgarna säljas?

du har PM :)

Btw ingen som har svar på ifall de ska sitta en pakning mellan spjällhuset och insuget? :S

jag hade inte heller pacning där men jag limmade ihop det med silicon iaf det skulle läcka där i framtiden :lol:
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
markus

Post by markus »

Det ska sitta en packning där original iaf...
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
krillz0

Post by krillz0 »

Jo limmade de också :) fattar inte varför de inte satt nån där, va ju tilomed vatten imellan :?:
Men nu värkar allt funka och tomgångsmotorn fick en ny plats på hyllan :twisted:
Lite bilder kommer senare ikväll :)
krillz0

Post by krillz0 »

JÄ************** :evil:

Ja Var ju ute hos Frekzen idag å skulle "mappa" chipet med hans nya BB lamda *ruggigt ball btw* allt funkar bra och chipen han hade gjort i förväg värkade ge bra resultat så efter lite test repor å lamda på ungefär 11-12 så for vi hem till han för att göra lite små ändringar. Parkerar lugnt å fint, klätrar lite över trotoarkanten med ena framdäcket, inge mer med de.
Sen efter ett tags pillande i datan var de dags igen, ut i bilen, monterar chipp å startar upp lambdan varmkör lite på tomgång.
Och så var de dags för avfärd svänger ut *tycker nått känns mysko* börjar sakta rulla ner för gatan å värdena värkar skit bra! MEN tycker den hoppar å känns konstig... Då ser jag att ratten står typ jadu... inte som de ska och jag kör ju rakt fram??!?!? :shock: Svänger lite... Helvete! som att köra på is den bara glider fram på vägen.. *shit inte punka! inte nu!*
Men till min förvåning å första anblick så ser allt normalt ut. Luft i alla däck och så, men....
Varför i Hel.... står ena framdäcket inått??? lägger mig ner under..
Jo då har man krökt ena styrstaget fram :cry:

SÅ ja.. nu tänker jag nog fan lägga mig å ja ta nya tag inför imorgn :(
Fernis1

Post by Fernis1 »

krillz0 wrote:JÄ************** :evil:

Ja Var ju ute hos Frekzen idag å skulle "mappa" chipet med hans nya BB lamda *ruggigt ball btw* allt funkar bra och chipen han hade gjort i förväg värkade ge bra resultat så efter lite test repor å lamda på ungefär 11-12 så for vi hem till han för att göra lite små ändringar. Parkerar lugnt å fint, klätrar lite över trotoarkanten med ena framdäcket, inge mer med de.
Sen efter ett tags pillande i datan var de dags igen, ut i bilen, monterar chipp å startar upp lambdan varmkör lite på tomgång.
Och så var de dags för avfärd svänger ut *tycker nått känns mysko* börjar sakta rulla ner för gatan å värdena värkar skit bra! MEN tycker den hoppar å känns konstig... Då ser jag att ratten står typ jadu... inte som de ska och jag kör ju rakt fram??!?!? :shock: Svänger lite... Helvete! som att köra på is den bara glider fram på vägen.. *shit inte punka! inte nu!*
Men till min förvåning å första anblick så ser allt normalt ut. Luft i alla däck och så, men....
Varför i Hel.... står ena framdäcket inått??? lägger mig ner under..
Jo då har man krökt ena styrstaget fram :cry:

SÅ ja.. nu tänker jag nog fan lägga mig å ja ta nya tag inför imorgn :(

tråkigt tråkigt, men haru meckat dit spridarna du köpte av mig nä då? :D så du kan ladda på lite :P:P, har en HX55a om du vill ha en manligare snurra också :D
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
krillz0

Post by krillz0 »

jo som fan men nu va den back on the road igen :D
Nea nån hx55 får nog vänta just nu så gåt den rätt hyfsat ska testa den ikväll om jag hinner :)
Niiko

Post by Niiko »

kul projekt!
lycka till i fortsättningen med projektet och hoppas du inte får alltför många motgångar :)

mvh
TimS

Post by TimS »

var det dig man såg ute på SO?
såg även den här bilen runt nälsta området..

visste att den haft turbo i sig förut men trodde inte den hade det nu :S ja o kompisen funderade om det hehe

/mvh Timmy med svart e30 2lyktor i fronten
täntke komma fram o prata me dig vid statoil i akalla men bangade hehe
krillz0

Post by krillz0 »

SÅ nu har man "mappat" och fixat liet till, ska lägga upp bild på en fulgas repa sen :)

TimS wrote:/mvh Timmy med svart e30 2lyktor i fronten
täntke komma fram o prata me dig vid statoil i akalla men bangade hehe

Jo såg de :) brukar se din också när man ska ner till shell ibland :)

mvh krille
FekZen

Post by FekZen »

Tjoh!

Riktigt skön E30 är det, var kul att vara ute och mappa lite i helgen! Nu börjar den röra på sig riktigt fint :)

Här kommer en del av loggen, från en fullgasrepa...

Image

Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
krillz0

Post by krillz0 »

inte så mkt kanske, men vad tycker folket börjar de se hyfsat ut? med tanka på orginal motronic och 1.4 i ladd ? :)

mvh krille

Ps. Stora tack Frekzen att du orkar :)
Chrille

Post by Chrille »

Ja jag tror nog att FekZen har bevisat att Motronic inte e så himla illa än då.

Hanixz E30 håller än.. Laddet skenar fortfarande hej vilt på högre växlar men vad gör det.. Det skjuter ju på som aset vid 1,4 på hans också :)
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
krillz0

Post by krillz0 »

Blev rätt förvånad över vad han beskrev vad man kunde göra med de :S lunch och dubbla program.. fan nu behöver man ju inte köpa nå dyra sprut längre :P
Niiko

Post by Niiko »

krillz0 wrote:Blev rätt förvånad över vad han beskrev vad man kunde göra med de :S lunch och dubbla program.. fan nu behöver man ju inte köpa nå dyra sprut längre :P

vart kan man skåda denna bil någonstans i sthlm? tror inte jag sett den nångång förut!
kul att det erkar funka bra såhär långt för dig!

mvh
krillz0

Post by krillz0 »

Nä nu är de nog dags att börja Tänka lite å planera vinterns ombyggnationer :)
Ska ladda upp lite bilder till datan å lägga upp när jag hinner :)

mvh krille
Niiko

Post by Niiko »

ja dem vill vi se snart :D
Post Reply