MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tittade på din mapp. Är du helt säker på att lambdan är kalibrerad och justerad rätt mot sprutet? Du har ju använt någon egen tabell ist för standard värdena som föreskrivs. Problemet är att den tabellen du använt inte verkar linjär mot volt talet. Gör som vi sa innan och använd linear wideband lambda example och ställ in din lambda likadant.
Vet du vad dina spridare har för offset? Om offseten är fel inställd så kommer de att agera konstigt och ge fel bränslemängd vid fel volttal.
Sist men inte minst, du kör med vanlig bensin va? Tänkte om du missat att ställa in vilket bränsle du kör så här i Etanol stinna tider.
Vet du vad dina spridare har för offset? Om offseten är fel inställd så kommer de att agera konstigt och ge fel bränslemängd vid fel volttal.
Sist men inte minst, du kör med vanlig bensin va? Tänkte om du missat att ställa in vilket bränsle du kör så här i Etanol stinna tider.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
johankihl wrote:Tittade på din mapp. Är du helt säker på att lambdan är kalibrerad och justerad rätt mot sprutet? Du har ju använt någon egen tabell ist för standard värdena som föreskrivs. Problemet är att den tabellen du använt inte verkar linjär mot volt talet. Gör som vi sa innan och använd linear wideband lambda example och ställ in din lambda likadant.
Vet du vad dina spridare har för offset? Om offseten är fel inställd så kommer de att agera konstigt och ge fel bränslemängd vid fel volttal.
Sist men inte minst, du kör med vanlig bensin va? Tänkte om du missat att ställa in vilket bränsle du kör så här i Etanol stinna tider.
Ja får väl testa me en annan lambda intällning oxå.
Detta e va ja fick fram på spridarna:
Gain: 0.11ms/mg
Offset: 0.055ms
Turn on time @ 14VDC: 1.14ms
Turn off time: 0.85ms @ 600KPa
Jo d vanlig bensin i än så länge.
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
vectramicke wrote:den kommer inte starta om du svängt trådarna i triggern. poffar lite bara.
Kan tänka mig att i just detta fallet har vev & kamsignal kommit samtidigt, när ni polvände vevaxelgivaren försköts detta och därför startade maskin.
Precis som Herr Kihl skrev ser lambda tabellen konstig ut, vad har du för inställningar på lambdamätaren.
Vad har du för MAP sensor?
/M
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Marco Garver wrote:vectramicke wrote:den kommer inte starta om du svängt trådarna i triggern. poffar lite bara.
Kan tänka mig att i just detta fallet har vev & kamsignal kommit samtidigt, när ni polvände vevaxelgivaren försköts detta och därför startade maskin.
Precis som Herr Kihl skrev ser lambda tabellen konstig ut, vad har du för inställningar på lambdamätaren.
/M
Lambbdan e programmerad 0,1V=0,5lambda och 1,1V=1,15lambda
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Marco Garver wrote:Där har du ju ett problem, i din mapp är det ju angivet 1.1V vid lambda 1,5.
Dock rekommenderar jag dig att använda linear wideband sensor example i Nirat & ställa in LC1an efter det.
/M
Observera att d e olika lambda inställningar i mapparna ja lagt upp...gamla visade 1,5, men ja ska förja era råd o ändra igen.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Oljeläckan verkade inte va nån läcka så det är ju positivt.
Va ute o skulle mappa lite utan ladd i eftermiddag och det gick rätt bra upp till 4500rpm sen börjar den ladda 0,2bar UTAN wg-fjäder, nån som har nåt tips på varför den gör det, själv tippar ja på för dålig wg-retur?
Sen verkar d va nåt strul me en spridarutgång som ja får larm på för för hög ström så den stänger av utgången så den inte går på alla burkar. men det tror ja löser sej me motstång i serie me spridarna.
Får väl bjuda på lite bilder iaf, har inte hittat nåt filter som passar så d får bli såhär ist...
På bilderna syns även mina hemfixade svarta strålkastare me angeleyes!
Va ute o skulle mappa lite utan ladd i eftermiddag och det gick rätt bra upp till 4500rpm sen börjar den ladda 0,2bar UTAN wg-fjäder, nån som har nåt tips på varför den gör det, själv tippar ja på för dålig wg-retur?
Sen verkar d va nåt strul me en spridarutgång som ja får larm på för för hög ström så den stänger av utgången så den inte går på alla burkar. men det tror ja löser sej me motstång i serie me spridarna.
Får väl bjuda på lite bilder iaf, har inte hittat nåt filter som passar så d får bli såhär ist...
På bilderna syns även mina hemfixade svarta strålkastare me angeleyes!
Att få den att inte ladda alls kan du nog glömma om du inte monterar en 100mm wastegate.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
E30Anders wrote:Jag har kört med både msd 1000cc förra året och bosch 1660cc nu och aldrig fått larm på spridarutgångarna (utan motstånd).
Vad kör du för spridare och vad är larmgränsen ställd till?
Mvh/ Anders
E dom lågohm? Kör du oxå me nira? Kör med delphi 1150cc lågohm (2,1ohm) 2st i serie per utgång, larmgränsen e 3A.
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp