Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Marting
Posts: 43 Joined: 04 Mar 2006, 16:12
Location: Olofström
Contact:
Post
by Marting » 26 Mar 2006, 19:06
Kan man behålla denna slangen när man turbokonvertera?
tänkte ladda max 0,8 bar med den?
Finns den några andra bra och lätta lösningar så man får rätt anslutningar?
Bmw 325iM-tech
stensheim
Posts: 500 Joined: 04 Dec 2005, 11:17
Post
by stensheim » 26 Mar 2006, 19:17
den kommer inte til och holda lenge, den går sønder der den er flexsibel.
loka
Posts: 141 Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Location: Kalix
Contact:
Post
by loka » 26 Mar 2006, 19:19
Min höll inte länge, några hårda tester å den va sönder. tog en liknande slang från saab 900 annars är ju silcon slang att föredra.
helgonet_80
Posts: 70 Joined: 25 Nov 2005, 16:09
Location: Örebro
Post
by helgonet_80 » 26 Mar 2006, 20:06
Ett enkelt och hållbart sätt som jag har gjort!
Jag åkte till mekonomen och köpte en 90graders avgasrörs böj som jag satte dit i stället med en silikonslangs bit mot insuget .
Hoppas på att klara 9sec i sommar
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 27 Mar 2006, 08:40
Se till o staga upp allting innan slangen så det inte blir någon belastning på den så ska den nog hålla...
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 27 Mar 2006, 09:01
Raceaddic wrote: slangen blir väldigt stor när det blir laddtryck sen säger den poff och spricker i vecken så har man inget laddtryck mer.. egen erfarenhet
Samma här...
Måns
Posts: 21 Joined: 30 Nov 2005, 12:04
Post
by Måns » 27 Mar 2006, 09:14
Precis, ska man köra med dom originalslangarna så får man ha ett par med sig i handsfacket...
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 27 Mar 2006, 12:33
Vad gör ni med alla anslutningar om ni bara sätter på en rörböj där?
bara pluggar lr?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
helgonet_80
Posts: 70 Joined: 25 Nov 2005, 16:09
Location: Örebro
Post
by helgonet_80 » 27 Mar 2006, 14:08
bara te och svetsa på rör på böjen om du ska ha anslutningar
Hoppas på att klara 9sec i sommar
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 27 Mar 2006, 14:12
Jo men hur gör ni?
Är det att föredra att plugga eller vill man ha övertryck i alla slanganslutningar?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 27 Mar 2006, 14:14
vevhusventilationen får du ta bort annars blir det inte så bra
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 27 Mar 2006, 14:18
måste man alltid ta bort vevhusventen när man turbokonverterar?
för jag vet ju att det inte är bra att ha oljegaserna ner i motorn, för det ger ju upphov till spikningar...
Kan man bara lägga slangen i en colaflaska lr liknande eller måste man köpa catchtank?
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 27 Mar 2006, 14:35
Verkar va vanligast med colaflaska
bmw_fredde:
jag tänkte mest på slangarna som går t.ex till bromsservot och hela den härvan.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 27 Mar 2006, 14:41
om jakommer ihåg ska ja lägga upp en bild på min ikväll,
ja tog o lite olika rörstumpar som fanns i garaget o svetsade på en 90 graders avgasböj, funkade svinbra.
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 27 Mar 2006, 14:43
Slangen till bromsservot ska va ansluten annars blir det väldigt tungtrampat.
men sitter inte den på spjället på e30 sitter väl inte i slangen?
är väl slangen som sitter till tomgångsmotorn som sitter där, eller kommer ja ihåg fel?
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 27 Mar 2006, 14:45
sitter tre anslutningar till broms servot,
två bakom spjället o en framför, men det sitter även en backventil så lite laddtryck gör inte så mycke (backventilen sitter där för att man skall ha broms servo även om motorn dör under körning har ja förmig)'
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)