Klarar denna slangen turbokonvertering?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Marting
Posts: 43
Joined: 04 Mar 2006, 16:12
Location: Olofström
Contact:

Klarar denna slangen turbokonvertering?

Post by Marting »

Kan man behålla denna slangen när man turbokonvertera?
tänkte ladda max 0,8 bar med den?
Finns den några andra bra och lätta lösningar så man får rätt anslutningar?
Image
Bmw 325iM-tech
User avatar
stensheim
Posts: 500
Joined: 04 Dec 2005, 11:17

Post by stensheim »

den kommer inte til och holda lenge, den går sønder der den er flexsibel.
loka
Posts: 141
Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Location: Kalix
Contact:

Post by loka »

Min höll inte länge, några hårda tester å den va sönder. tog en liknande slang från saab 900 annars är ju silcon slang att föredra.
helgonet_80
Posts: 70
Joined: 25 Nov 2005, 16:09
Location: Örebro

Post by helgonet_80 »

Ett enkelt och hållbart sätt som jag har gjort!

Jag åkte till mekonomen och köpte en 90graders avgasrörs böj som jag satte dit i stället med en silikonslangs bit mot insuget .
Hoppas på att klara 9sec i sommar
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Se till o staga upp allting innan slangen så det inte blir någon belastning på den så ska den nog hålla...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Raceaddic wrote:slangen blir väldigt stor när det blir laddtryck sen säger den poff och spricker i vecken så har man inget laddtryck mer.. egen erfarenhet 8)


Samma här... :twisted:
Måns
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2005, 12:04

Post by Måns »

Precis, ska man köra med dom originalslangarna så får man ha ett par med sig i handsfacket...
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Vad gör ni med alla anslutningar om ni bara sätter på en rörböj där?

bara pluggar lr?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
helgonet_80
Posts: 70
Joined: 25 Nov 2005, 16:09
Location: Örebro

Post by helgonet_80 »

bara te och svetsa på rör på böjen om du ska ha anslutningar :wink:
Hoppas på att klara 9sec i sommar
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Jo men hur gör ni? :)

Är det att föredra att plugga eller vill man ha övertryck i alla slanganslutningar? :roll:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

vevhusventilationen får du ta bort annars blir det inte så bra :)
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

måste man alltid ta bort vevhusventen när man turbokonverterar?
för jag vet ju att det inte är bra att ha oljegaserna ner i motorn, för det ger ju upphov till spikningar...
Kan man bara lägga slangen i en colaflaska lr liknande eller måste man köpa catchtank?
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Verkar va vanligast med colaflaska

bmw_fredde:
jag tänkte mest på slangarna som går t.ex till bromsservot och hela den härvan.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

om jakommer ihåg ska ja lägga upp en bild på min ikväll,

ja tog o lite olika rörstumpar som fanns i garaget o svetsade på en 90 graders avgasböj, funkade svinbra.

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Slangen till bromsservot ska va ansluten annars blir det väldigt tungtrampat.
men sitter inte den på spjället på e30 sitter väl inte i slangen?
är väl slangen som sitter till tomgångsmotorn som sitter där, eller kommer ja ihåg fel?
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

sitter tre anslutningar till broms servot,

två bakom spjället o en framför, men det sitter även en backventil så lite laddtryck gör inte så mycke (backventilen sitter där för att man skall ha broms servo även om motorn dör under körning har ja förmig)'

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Post Reply