flp wrote:jag rensa hela kabelhärvan. använde bara några av kablarna mot säkringslådan. tex till generator, startmotor, tempmätare, varvräknare osv.
MVH Micke
jag tänkte bara löda på tändningen och bränslepumpen....för nå mer ska ja väl inte behöva...för boxen får ju sitta kvar ändå...kommer ju ge felmeddelanden förmodligen men det spelar väl ingen roll då jag inte har originalkontakterna på motorn?
Du kan vara lugn om du bara fick sådär få kablar över.
I och för sig så var min M20-kontakt nästan fullkopplad och E36-kontakten hade rätt många tåtar den med. Det blev ca. tio kablar lödda mot varandra för mig.
Tyckte det var skönt med en adapter för då kan man ju ta med sig "härvan" in i bra arbetsmiljö och felsöka.
Ditt schema är jag lite intresserad av. Har du det på datorn och kan maila mig det tror du?
vad är skilnaden på en MED vanos/utan när man bygger m50-turbo?dom mesta man ser har ju non-vanos motorer,NACKDEL/FÖRDEL??JAG BYGGER OCKSÅ MED M50 vanos så det hade ju vart kul o hört från er som är riktgt insatta..
JohanE wrote:Du kan vara lugn om du bara fick sådär få kablar över. I och för sig så var min M20-kontakt nästan fullkopplad och E36-kontakten hade rätt många tåtar den med. Det blev ca. tio kablar lödda mot varandra för mig.
Tyckte det var skönt med en adapter för då kan man ju ta med sig "härvan" in i bra arbetsmiljö och felsöka.
Ditt schema är jag lite intresserad av. Har du det på datorn och kan maila mig det tror du?
Jag håller på med att koppla mitt sprut med mot originalhärvan dock ingen m50 i utan m20snurran...
Vad jag fattat så är den grön/lila grova kontakten bränslepumpen och den grövsta svarta varvsignalen?
När jag nu tittar på bilderna tidigare i tråden så sitter röd/vit och brun ihop vilket i mitt huvud betyder ström och jord i hop...
Rök jävlar gjorde det!
Orkade inte riva i skiten men hoppas att det bara brunnit fram till kontakten... den röd/vita kabeln verkar ha klarat sig men den bruna brann upp totalt...
Är det någon som har ett schema över hur man ska koppla som verkligen funkar... Fy fan nu står inte den där biljäveln högt i kurs!
följde det schemat och kopplade i min, blev toppen första gången (räckte till att starta iaf) sedan fick jag koppla varvräknar kabeln och hastighetsgivar kabeln...
Efter en smärre kabelbrand i går efter felkoppling p.g.a skumt kopplingschema är den nu startad...
Härligt uppstartsdatum 080808
Vanos:en rasslar som aset men skall ju ändå låsas i högvarvsläge och blir då mycket tystare.
Tycker de flesta M50 låter mer eller mindre illa om vanosen men detta var rätt extremt... Skitsamma... Skönhetsfel...
Lite rassel o lite pling, men de gör nästan ingenting