Mitsu EVO III
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det är svårt och köra 1:an snabbare än en halvbpu/steg1 evo.
Jag körde mot r.ivars när ja laddade 1bar på orginal...man hänger med bra på 1:an. Sen är man duktigt rökt:D
Jag körde slutet på sommarn2007 och startade med launch och ca 0.6bar/5600rpm. Då med ett HX40 på. Högre ladd var bara en nackdel i starten
Jag körde mot r.ivars när ja laddade 1bar på orginal...man hänger med bra på 1:an. Sen är man duktigt rökt:D
Jag körde slutet på sommarn2007 och startade med launch och ca 0.6bar/5600rpm. Då med ett HX40 på. Högre ladd var bara en nackdel i starten
-
- Posts: 48
- Joined: 06 Mar 2007, 20:05
Hur löste du det med bromsarna?? Vore ju fint att slipa bromsservot men måste ju ha annan bromscylinder isf.. Tänkte slippa köpa nytt spakställ och allt som hör till det också.
youask wrote:Här hittar man lite intressant:D
Det är inte flytta ratten som tar tid, det är elen
Been there done that...almost done
kasta upp lite bilder nu
Hur mkt bänkade du innan det rasa? vad rasa?
Mitsubishi EVO III projekt
fredrick wrote:Hur löste du det med bromsarna?? Vore ju fint att slipa bromsservot men måste ju ha annan bromscylinder isf.. Tänkte slippa köpa nytt spakställ och allt som hör till det också.youask wrote:Här hittar man lite intressant:D
Det är inte flytta ratten som tar tid, det är elen
Been there done that...almost done
kasta upp lite bilder nu
Hur mkt bänkade du innan det rasa? vad rasa?
Jag kör med evons bromsservo och cylindern från vanliga lancern
Lancerns bromsservo är tunnare men större diameter på än evons.
Evons huvudcylinder går ej köra med för att behållaren sitter fast på den. På vanliga lancern är den lös och sitter på torpeden
Krånglar liiiiite
tredje bottendelen påväg hem ifrån staterna nu, borde vara hemma på tors så i helgen går skiten igen. Med lite tur lite längre än ett varv runt garaget.. Vart den stabilare bottendelen ifrån eclips 6 bult nu ihop med evo topp. Annat svänghjul o lite annat skrot åkte med hem också
tredje bottendelen påväg hem ifrån staterna nu, borde vara hemma på tors så i helgen går skiten igen. Med lite tur lite längre än ett varv runt garaget.. Vart den stabilare bottendelen ifrån eclips 6 bult nu ihop med evo topp. Annat svänghjul o lite annat skrot åkte med hem också
Mitsubishi EVO III projekt