Mitsu EVO III

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Image

Image
Mitsubishi EVO III projekt
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

Det är svårt och köra 1:an snabbare än en halvbpu/steg1 evo.
Jag körde mot r.ivars när ja laddade 1bar på orginal...man hänger med bra på 1:an. Sen är man duktigt rökt:D

Jag körde slutet på sommarn2007 och startade med launch och ca 0.6bar/5600rpm. Då med ett HX40 på. Högre ladd var bara en nackdel i starten
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

fredrick wrote:Ja steg 1 vet jag är bra men jag tänkte på hur det var med stort agg. Hur gick det med antilag då?


hmm, läste du ens mitt inlägg?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Jadå, men förstod inte riktigt vad du menade men nu är jag med :wink:
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

fredrick wrote:Jadå, men förstod inte riktigt vad du menade men nu är jag med :wink:


=)

lycka till! Allltid kul att följa evo projekt!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Image

Lite dåligt med puts men det fanns ingen tid för det i sommras
Mitsubishi EVO III projekt
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Passa på och gnid nu då.

Din vev kommer på tisdag ser det ut som...
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
BMWkimmpan
Posts: 48
Joined: 06 Mar 2007, 20:05

Post by BMWkimmpan »

Tidigare kallad Subidius
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Hur löste du det med bromsarna?? Vore ju fint att slipa bromsservot men måste ju ha annan bromscylinder isf.. Tänkte slippa köpa nytt spakställ och allt som hör till det också.



youask wrote:Här hittar man lite intressant:D

Det är inte flytta ratten som tar tid, det är elen :)
Been there done that...almost done

kasta upp lite bilder nu
Hur mkt bänkade du innan det rasa? vad rasa?
Mitsubishi EVO III projekt
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

fredrick wrote:Hur löste du det med bromsarna?? Vore ju fint att slipa bromsservot men måste ju ha annan bromscylinder isf.. Tänkte slippa köpa nytt spakställ och allt som hör till det också.



youask wrote:Här hittar man lite intressant:D

Det är inte flytta ratten som tar tid, det är elen :)
Been there done that...almost done

kasta upp lite bilder nu
Hur mkt bänkade du innan det rasa? vad rasa?



Jag kör med evons bromsservo och cylindern från vanliga lancern

Lancerns bromsservo är tunnare men större diameter på än evons.
Evons huvudcylinder går ej köra med för att behållaren sitter fast på den. På vanliga lancern är den lös och sitter på torpeden
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Post by fredrick »

Krånglar liiiiite
tredje bottendelen påväg hem ifrån staterna nu, borde vara hemma på tors så i helgen går skiten igen. Med lite tur lite längre än ett varv runt garaget.. Vart den stabilare bottendelen ifrån eclips 6 bult nu ihop med evo topp. Annat svänghjul o lite annat skrot åkte med hem också
Mitsubishi EVO III projekt
Post Reply