Plockade ner motorn idag o nu förstår jag varför det var så kopiöst högt oljetryck. Alla kolvar är skrot. Sprickor o lösa bitar i ringlandet på alla. 2st fattades det bitar. ramlagren var inte heller det vakraste man hade sett. konstigt nog var cylinderloppen hur fina som helst.
Blev även en lite investering:
ic
lambdamätare
avgasbandage
6-puckad sinter
ramlager
304 kam
nyborrat 92mm block
M5 3,8 stakar
smidda mahle kolvar
portad topp
schrick 304 kam
dubbla ventilfjädrar
hx35
dubbla dellorto 40
Msd tändning
3" ic
Nya 2,5" tryckrör
6-puckad sinter
saab 900 turbo tryckplatta
getrag 265 låda
Målet är satt till 350hk men sen får man se vad det blir
jorgen wrote:Man tackar. färgkoden har jag i garaget så det kan jag kolla upp. det är en bmw färg så klart
skitschyst!! ska få lite färg på min e30 inom dom närmsta veckorna, men jag har haft lite beslutsångest angående färgvalet men jag tror jag har hittat den rätta nu tack!
då var iaf motor o låda på plats. grenröret ombyggt , det var ingen lek. den som hade byggt det borde få svetsförbud. det var så mycket porer att det var som att sveta med tomtebloss
kvar att göra:
bygga färdigt 3" dp o avgassytem inkl en 3" appelracing dämpare.
bygga nya tryckrör. bygga om till coilovers.
Satsar på uppstart o preiärturen till veckan
Då var det mesta klart . det som är kvar före uppstart är generatorrem, termosten, fördelare o tändkablar. Även coilovers ska dit.
Passade även på att montera lambda när ändå grenröret moddades.
så småning om blir det även en rostfri täckplåt över ic o strålkastarna
Så här blev motorutrymmet. måste säja att jag är ganska nöjd med resultatet med tanke på den lilla tiden som har lagts ner. Självklart en cleanlook som jag alltid när jag får bestämma
Ic:n syns nästan inte alls
Nu måste den gå riktigt fort när den nu har fått dekaltrimmat plenium