kunde inte låta bli att skaffa mej en 02:a med snurra som bruksis, dra då den har dragkrok så man kan köra en kanotkärra eller något annat tugnt :hihi:
det är en 2002 75:a med 18t agg, dubbla dellorto 40.
Den har en orginal 2002 turbo diff med 40% spärr
jag blev glatt överaskad när jag kom upp o skulle titta på den o fick se vilket skick den var i. tanken om en mattsvartbusbil hägrade men nu vet jag inte längre. lite synd med det skicket
Den är fyrpetad nu men det ska ändras. sedan ska det bli lite manligare ladd, laddar nu 0,9bar
Last edited by jorgen on 29 Oct 2009, 12:09, edited 14 times in total.
jag hade tänkt att ha 17" bbs split kryss eker på den svarta. hittade en uppsätting i stockholm o vipps så blev man blåst på 5400kr o inga fälgar. om ni ser en kille som heter stefan eriksson o bor i västerhaninge så undvik affärer med honom!
det blev riktigt fett robban. har du lackat om 02:a?
sitter numera i en getrag 245 låda. har även fått en helfräsch helsvart inredning. funderar på om man ska försöka byta bort den mot en komplett fräsch s14
det var ett tag sedan man uppdaterade brukistråden. den har mest ståt still . har bytt alla tänddelar + monterat msd. den är väldigt svårstartad i dagsläget men det kan ha o göra med att 16t turbo är helskrot. det bubblar tom olja mellan turbo o grenröret o blårycker kraftigt. den orkar max ladda 0,5bar. får en fräsch 18t till veckan så får vi se om vi kan få upp laddet till 1,3+ igen . planen är att fixa lite värre saker till vinter som 304kam o en större snurra.
råkade även springa på en nästan gratis uppsättning bilstein sprint dämpare så nu har den lite väghållning + lägre o hårdare fjädrar.
tyvärr så blev det lite för stort med hartge fälgarna då det sitter 215/40 på så jag har beställt 195/40 istället så man även kan få ner den bak.
var tvungen att prova om orginal diffen höll än o det gjorde den