Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Scrazher wrote:snyggt chrille! Men jag tror du borde slipa av ytan av triggerhjulet som går mot givaren...
Vid uppstart av en polares bil för någon vecka sedan så tappade den signal när han hade ett lackat hjul.
Kanske inte något defenitivt problem, men ett sätt att undvika ett möjligt.
Känns som om jag skriver lite för ofta, men mitt lackade fungerade utan att slipa bort topparna
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Scrazher wrote:snyggt chrille! Men jag tror du borde slipa av ytan av triggerhjulet som går mot givaren...
Vid uppstart av en polares bil för någon vecka sedan så tappade den signal när han hade ett lackat hjul.
Kanske inte något defenitivt problem, men ett sätt att undvika ett möjligt.
Känns som om jag skriver lite för ofta, men mitt lackade fungerade utan att slipa bort topparna
Mvh Mathias
okej gött det Då hoppas jag han slipper! För det ser riktigt stiligt ut med go ny färg på allt!
ska du köra originalspolar så behöver du 6st tändsteg eftersom det är separata spolar.
ska du köra med edis spolen så behöver du bara 3st tändsteg och då kan du köra med ditt triggerhjul om du skippar edis-modulen. bättre och billigare alternativ.
kolla upp vilken givare din box är färdiglött för hall/vr...
ska du köra med edis spolen så behöver du bara 3st tändsteg och då kan du köra med ditt triggerhjul om du skippar edis-modulen. bättre och billigare alternativ.
kolla upp vilken givare din box är färdiglött för hall/vr...
The Lower Class
pelko wrote:Verkar bara vara jag som har fått det att lira med 100% 320 org spakställ? Har böjt till ett stag samt byggt shortshift dock.
Kul att det börjar ta fart.
Mvh Mathias
Vilket stag var det du böjde och hur gjorde du?
Hade gärna haft E30 spak i stället för E34:an som blir så jäkla lång..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
RoDe wrote:ska du köra originalspolar så behöver du 6st tändsteg eftersom det är separata spolar.
ska du köra med edis spolen så behöver du bara 3st tändsteg och då kan du köra med ditt triggerhjul om du skippar edis-modulen. bättre och billigare alternativ.
kolla upp vilken givare din box är färdiglött för hall/vr...
Borde det inte räcka med 3st tändsteg även me orginalspolar och köra wastefire på dom.
http://msextra.com/ms2extra/MS2-Extra_I ... #2coilscop
Jag ska öppna upp mitt MS och ta lite bilder och lägga upp så kanske någon kan urskilja vad det är för version samt hur det är byggd..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:RoDe wrote:ska du köra originalspolar så behöver du 6st tändsteg eftersom det är separata spolar.
ska du köra med edis spolen så behöver du bara 3st tändsteg och då kan du köra med ditt triggerhjul om du skippar edis-modulen. bättre och billigare alternativ.
kolla upp vilken givare din box är färdiglött för hall/vr...
Borde det inte räcka med 3st tändsteg även me orginalspolar och köra wastefire på dom.
http://msextra.com/ms2extra/MS2-Extra_I ... #2coilscop
Jag ska öppna upp mitt MS och ta lite bilder och lägga upp så kanske någon kan urskilja vad det är för version samt hur det är byggd..
ska du köra 6st separata spolar eller?
För isådant fall behöver du 6st tändsteg, även fast att de styrs av tre utgångar på ms:et.
(har själv så i min box)
Chrille wrote:pelko wrote:Verkar bara vara jag som har fått det att lira med 100% 320 org spakställ? Har böjt till ett stag samt byggt shortshift dock.
Kul att det börjar ta fart.
Mvh Mathias
Vilket stag var det du böjde och hur gjorde du?
Hade gärna haft E30 spak i stället för E34:an som blir så jäkla lång..
Det nedre staget som går från spaken till lådan. Det som ligger närmast kardanen alltså.
Böjde det lite bara så den inte tar i hardyn.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Böjde eller vred?
och åt vilket håll?
och åt vilket håll?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Finns en bild i min tråd, kan visa ikväll har bråttom nu
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Hittade bilden.. Men jag har absolut inga problem med att det tar i Hardyn.. Men om man vrider det lite och böjer på borde spakens vinkel ändras... Blir nog att åka till garaget och testa nu...
Tackar!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Hmm... Jäklar va trångt de blev mellan motor och torpedvägg...
Plåten för kupéfläkten är här bortplockad...
Undra om man kan få till någon vetig plåt här i stället.
Inte bara vid motorn de blev tajt
Undra om den där svarta mattan brinner bra?
Plåten för kupéfläkten är här bortplockad...
Undra om man kan få till någon vetig plåt här i stället.
Inte bara vid motorn de blev tajt
Undra om den där svarta mattan brinner bra?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Nu till Sprutet...
Eftersom Insert här på PPF visade vara sig en man som höll sitt ord (var ju bara bortrest) så lutar det åt att det blir EDIS-tändning ändå.
Har i dag öppnat mitt MS och undrar nu vad som behövs att göras i boxen för att kunna använda EDIS-tändning.
Vilken version har jag? MS3 V2.2 ??? Står ju 2.2 på kortet men 3.0 på det stora chippet...
Undrar också var får tag på kontakten som skall vara till kabelhärvan? Databutik? Vad heter kontakten?
All hjälp som kan fås önskas.. nu vill jag ut o slira...
Bilder följer:
Kvar att göra nu:
Göra downpipe och tryckrör, koppla sprut, montera lämplig ic... sen ska det nog bli muller i tyskstålet...
Eftersom Insert här på PPF visade vara sig en man som höll sitt ord (var ju bara bortrest) så lutar det åt att det blir EDIS-tändning ändå.
Har i dag öppnat mitt MS och undrar nu vad som behövs att göras i boxen för att kunna använda EDIS-tändning.
Vilken version har jag? MS3 V2.2 ??? Står ju 2.2 på kortet men 3.0 på det stora chippet...
Undrar också var får tag på kontakten som skall vara till kabelhärvan? Databutik? Vad heter kontakten?
All hjälp som kan fås önskas.. nu vill jag ut o slira...
Bilder följer:
Kvar att göra nu:
Göra downpipe och tryckrör, koppla sprut, montera lämplig ic... sen ska det nog bli muller i tyskstålet...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Du har ett Ms1 V2.2 om man ser till layoten på kortet samt processorns utseénde.
Varför det står 3 på den har jag ingen aning om...?
Titta på MS infos FAQ så ser du skillnaderna -> http://www.megasquirt.info/MS%20FAQ.htm
Där ser du också att layoten på Ms 2:an skiljer ganska ordentligt.
Varför det står 3 på den har jag ingen aning om...?
Titta på MS infos FAQ så ser du skillnaderna -> http://www.megasquirt.info/MS%20FAQ.htm
Där ser du också att layoten på Ms 2:an skiljer ganska ordentligt.