Jag har inte heller någon bra erfarenhet av MLS packning. Nu blir det pyramider!
Rent spontant tycker jag det verkar vara många som faktist har haft problem med MLS?
Då räknar vi bort dom som chansar och inte planar block o topp ordentligt.
Det verkar hållbarare med O-ringning och originalpackning tycker jag!
Jag blåste 2 MLS packningar tillsammans med Raceware pinnbultar som bara skulle dras 75nm. Efter byte till ARP bultar tror jag inte att jag blåste packningen. Dessvärre så gick kolvarna då istället men det berodde på nånting annat.
Men iofs så var ju effekten i motorn (urtagen effekt på veven + kompressordriveffekten) ca 140hk per cylinder då. Det blir nog rätt rejäla tryck i pannrummet då.
Nu hade den här motorn spikat bra mycket. Men vi har aldrig blåst någon MLS under 740whp på S50, så jag tycker de funkar bra om man håller sig under 700 whp.
Men oringning och origpackning håller minst lika bra, men oftast monterar man mls för kompsänkning.
Japp vi sköt motorn i bänken hos Motornord...gick tunt en kort tid på 3000varv och resterande pull´s slutade den ge ngn effektökning...och tillslut vart det ett vitt moln bakom oss.. och det räckte för att det skulle bli kolvhaveri!
Vi sätter iaf inte dit nå mer MLS.
Ngn som har nya smidda kolvar (CP,Wiseco,JE) för 86,50´s borr som vet att dom inte får ihop maskinen i sommar??
Last edited by Vision79 on 27 Jun 2008, 20:23, edited 1 time in total.
men varför bänkning hos motornord? var det mappning också lr?
/mvh
Varför?
för dom har en dynapack bromsbänk och vi bor ngra kilometer därifrån samt brukar hänga där o handla där...support ur locals lr vad d kallas
kk. de förklarar saken, fick för mig att motornord låg nån helt annanstans än i sundsvall, tänkte att isf borde väl en bromsning samt mappning varit att styra kosan till ppf
-tråkigt än en gång att det strular för er.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Allt är rivit i molekyler sedan "länge" och blocket på borrning då vi blivit tvungna att ta upp det 5/100, toppen fick sig en kyss oxå så den har varit på STT för svetsning och ska nu riktas på Sundvall & co som gör alla våra mekaniska jobb.
En hög med nya packningar ska beställas...nya kolvar beställs under morgondagen.
ett Autronic sm4 samt en näve tändspolar ska ombesörjas av PPF mot en mindre påse med guld.
HULTA wrote:så här i efterhand,så kanske det sulle ha vart billigare att lagt ett riktigt sprut från början känns det som
Om man inte provar får man aldrig veta?...ville inte gå i andras fotspår...ville vara banbrytare med ALLT intakt!..det funkade med det vart knas i bänken!...hade redan lagt 300 felfria mil på den innan!
NU tar vi dock på oss ngn annans gamla skor o ställer oss i ledet.
Blocket borrat och deckat
Kolvar beställda
MLS topppackning beställd EFTER påtryckningar vill Patrik gå den "enkla" vägen o prova igen, nu vet vi att det inte var packningen som gav sig pga hållbarhet utan att den svetsades sönder, och effekten kommer aldrig överstiga 700whp så vi tror på Ärtan o co och kör. (jag är imot)
Toppen svetsad och riktplanad