Det är inte många bilar som åker 42 mil för egen maskin, för att sedan pressas till max i en bromsbänk och till sist åka 42 mil hem med över 1000hk i motorn
Grattis
sjuka motorer det märker vi med våran lilla gt 35 men det du mosar ut är ju sjukt med pt 76 an .Vi ska in i bänken igen och siktar på 650 whp,men din effekt måste vara helt vansinne. grattis
Mvh Patrik
AndreasT wrote:Tackar, silken resa =)
Hittade ingen transport så vi åkte de 44milen kl 02.30 från Göteborg, lagom inkörning för motorn =). Började mappa och när Andreas satte igång med Autotune skrattade jag bara hur jävla fint det funkade i Dynapacken. Motorn lät brutalt och gav på 0.7bar 666hk, 688Nm på hjulen.
Sedan ett pull på 1.4bar som dalade ner till 1.3 på slutet. Spridarna gick på 98%. Blev 912hk, 985Nm på hjulen. Motorn ÄR helt brutalt, körde hem de 44milen nöjd som fan och den går riktigt fint. Får tacka PPF och mina medåkare för en trevlig dag.
I believe that this power was with the setup on the first page with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r
How do you have power with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r ? (also with the E85?)
I noticed that several tuned car drive has the E85 is what you use special parts (injector or other?) Or just a good engine management
Those who ride has the E85 is what is their car every day or just for the Saturday evening or drag?
Thanks and sorry for the off topic
You need about 40% more fuel if you run on E85 (which is 85% etanol/alkohol). It allows you to have more aggresive ignition, and higher comp. ratio. E85 is avaible on almost every gas station in Sweden, and it's cheaper than gas, so it is something you can use every day.
AndreasT: Sjukt bygge! Helt galet med effekt vid det laddtrycket!