AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Highburg
Posts: 2101
Joined: 20 Jan 2008, 11:05
Location: Dalarna/Grängesberg

Post by Highburg »

Ballt Grattis till fina siffror :D :D :D
Thomas Högberg
070 60 555 92
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

stenhårt!
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Monterade xenon 6k ljus idag.
Blev riktigt bra.

Org vs xenon:
Image

Image
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Det är inte många bilar som åker 42 mil för egen maskin, för att sedan pressas till max i en bromsbänk och till sist åka 42 mil hem med över 1000hk i motorn :D

Image

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Fy fan måste byta ratten ser jag nu =) Pelko sitter å trycker på filmen från bromsningen förövrigt 8)
bmw patrik
Posts: 58
Joined: 21 Nov 2005, 11:20
Location: sundsvall

Post by bmw patrik »

Grattis
sjuka motorer det märker vi med våran lilla gt 35 men det du mosar ut är ju sjukt med pt 76 an .Vi ska in i bänken igen och siktar på 650 whp,men din effekt måste vara helt vansinne. grattis
Mvh Patrik
cats
Posts: 178
Joined: 22 Mar 2007, 09:56
Location: Borlänge

Post by cats »

Vilka siffror! :o Grattis till ett riktigt lyckat bygge..
s50b32
Posts: 35
Joined: 28 Nov 2007, 01:38

Post by s50b32 »

AndreasT wrote:Tackar, silken resa =)
Hittade ingen transport så vi åkte de 44milen kl 02.30 från Göteborg, lagom inkörning för motorn =). Började mappa och när Andreas satte igång med Autotune skrattade jag bara hur jävla fint det funkade i Dynapacken. Motorn lät brutalt och gav på 0.7bar 666hk, 688Nm på hjulen.

Image


Sedan ett pull på 1.4bar som dalade ner till 1.3 på slutet. Spridarna gick på 98%. Blev 912hk, 985Nm på hjulen. Motorn ÄR helt brutalt, körde hem de 44milen nöjd som fan och den går riktigt fint. Får tacka PPF och mina medåkare för en trevlig dag.

Image


AMASING :shock:

666hp with gaz pump ?
912hp with gaz pump ?

Please cant you translate your setup in english ?
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Bmwandreas wrote:Riktigt imponerad! 3.2 motorn är helt överlägsen en 3.0 vid överladdning :twisted:


Vips så steg priset på 3.2 motorer med 100% :lol:

Imponerande siffror, grattis!
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

jäkla monster :P vad blir det för events nu då?
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Tackar, blir väl att leka omkring på gatan först och främst :twisted:

s50b32 -> fuel is e85 and it's rwhp :twisted:

Engine: s50b32
Wiseco pistons 8.8:1 comp
Forged rods
Arp head studs
Arp main studs
PPF cuttingrings
Precision turbo, PT76 GTS, 0.96 a/r
60mm wastegate
PPF 75mm blowoff
600x300x100mm ic
Autronic Sm4
Msd 8245 coils
4" downpipe
3.5" exhaust
PPF fuelrail
1600cc injectors
Aeroemotive AN10
3 x walbro
......
s50b32
Posts: 35
Joined: 28 Nov 2007, 01:38

Post by s50b32 »

Thank you for the translation ;-)

I believe that this power was with the setup on the first page with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r

How do you have power with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r ? (also with the E85?)

I noticed that several tuned car drive has the E85 is what you use special parts (injector or other?) Or just a good engine management

Those who ride has the E85 is what is their car every day or just for the Saturday evening or drag?

Thanks and sorry for the off topic
Last edited by s50b32 on 21 Jun 2008, 18:07, edited 1 time in total.
User avatar
Jimmy
Posts: 294
Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta

Post by Jimmy »

Får man fråga varifrån du köpte fälgarna?

Mvh
TurboTore
Posts: 137
Joined: 30 Oct 2006, 20:14
Location: Oslo / Vinstra, Norge

Post by TurboTore »

Syyyke mann.....!! :shock:

Gratulerer med fin effekt og effektkurve! :D
Normality is the death of personality

----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Jimmy, jag köpte dem på begagnade på autopower.

Tackar Tore, jag och Pelko var och gasade en hel del ikväll och effektkurvan är underbar, den ger bara mer och mer till varstoppet :D
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Ja fyfan vad den drar på!

Min M50 sugis lär ju inte vara sååå intressant längre när man har kört den här besten :twisted:

Bilder och film kommer någon gång ;)

Mvh Mathias
Last edited by pelko on 22 Jun 2008, 00:33, edited 1 time in total.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Clew »

s50b32 wrote:Thank you for the translation ;-)

I believe that this power was with the setup on the first page with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r

How do you have power with the Precision Turbo SC61 0.82 a/r ? (also with the E85?)

I noticed that several tuned car drive has the E85 is what you use special parts (injector or other?) Or just a good engine management

Those who ride has the E85 is what is their car every day or just for the Saturday evening or drag?

Thanks and sorry for the off topic


You need about 40% more fuel if you run on E85 (which is 85% etanol/alkohol). It allows you to have more aggresive ignition, and higher comp. ratio. E85 is avaible on almost every gas station in Sweden, and it's cheaper than gas, so it is something you can use every day.

AndreasT: Sjukt bygge! Helt galet med effekt vid det laddtrycket!
Post Reply