02 burksisen. uppstartad :D
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
det var ett tag sedan man uppdaterade brukistråden. den har mest ståt still . har bytt alla tänddelar + monterat msd. den är väldigt svårstartad i dagsläget men det kan ha o göra med att 16t turbo är helskrot. det bubblar tom olja mellan turbo o grenröret o blårycker kraftigt. den orkar max ladda 0,5bar. får en fräsch 18t till veckan så får vi se om vi kan få upp laddet till 1,3+ igen . planen är att fixa lite värre saker till vinter som 304kam o en större snurra.
råkade även springa på en nästan gratis uppsättning bilstein sprint dämpare så nu har den lite väghållning + lägre o hårdare fjädrar.
tyvärr så blev det lite för stort med hartge fälgarna då det sitter 215/40 på så jag har beställt 195/40 istället så man även kan få ner den bak.
kopplingen börjar tyvärr att ge sej, har en koppling till m3e30 liggandes frågan är bara om den orkar med
var tvungen att prova om orginal diffen höll än o det gjorde den
råkade även springa på en nästan gratis uppsättning bilstein sprint dämpare så nu har den lite väghållning + lägre o hårdare fjädrar.
tyvärr så blev det lite för stort med hartge fälgarna då det sitter 215/40 på så jag har beställt 195/40 istället så man även kan få ner den bak.
kopplingen börjar tyvärr att ge sej, har en koppling till m3e30 liggandes frågan är bara om den orkar med
var tvungen att prova om orginal diffen höll än o det gjorde den
Monterade en oljetrycks mätare då motorutrymmet var nerkladdat med olja. På tomgång har jag 4-5kg o under körning ca 7kg . satte dit ett nytt vevhusfilter från ppf. efter några sekunder rann det olja från det.
var tvungen till den lokala däckfirman som skulle slänga på nya sulor.
på vägen hem smäller det till ordentligt underbilen o växelspken försvann. hardyskivan exploderade o slet av växellåsdfäste, båda soppaledningarna, bromsrör, alla eledningarna, avgassytem.
Börjar tröttna lite på mitt oflyt när det gäller den här bilen
var tvungen till den lokala däckfirman som skulle slänga på nya sulor.
på vägen hem smäller det till ordentligt underbilen o växelspken försvann. hardyskivan exploderade o slet av växellåsdfäste, båda soppaledningarna, bromsrör, alla eledningarna, avgassytem.
Börjar tröttna lite på mitt oflyt när det gäller den här bilen
blev v-lådan åxå till skit??
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
vet inte om växelådan har blivit skrot men jag tror inte det. i värsta fall får man väl ta en från lagret.Det är ju pengar att få ordning på det men tid o lust Det går ju inte bromsa sej uppför en backe så det känns som om det får bli helsidd botten. om någon vet vart man kan lämna in block för borrning o pyramidringning o som är riktigt snabba o göra det så skulle det vara nice
både tur och otur kanske. skönt att den inte kom och hälsade på inne i kupen iaf. fin bruksbil iaf
MVH micke
MVH micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
mmm aj aj aj skulle vilja säga massa tur i oturen, bra sätt att påminna sig varför det är lite viktigt med en kardanring t.o.m vid rätt låga effekter
Ja ja nu har du anledning att göra iordning en riktig botten till den!
Ja ja nu har du anledning att göra iordning en riktig botten till den!
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s