moonzhine wrote:blire nå byggt eller?tycker du bara köper och säljer ja
Ja ja börjar fundera själv..haha! , nää..d har dykt upp nya bättre saker hela tiden till så bra priser!!...nu är jag f*an förvirrad *s*..men d kommer ngt
Åkte 0630 hemifrån avlastat o klart med en bärs i näven 2130 !
Stannade i Enköping för lite jobb och besökte Åke som har en fiiiin AC COBRA!! ...en 9liters V8 vilade mellan rambenen
1st M5 S38B38 motor lastad...o hoppsan...vi hittade en till MPÅVER S50B32 knota 30mil norr om M5 motorn så vi lastade i den oxå samtidigt..Patte ville inte va sämre..så han skulle ha ngt att göra under regniga sommar dagar i garaget
Schkåååål!!!
Last edited by Vision79 on 12 Mar 2008, 23:03, edited 1 time in total.
Bygger inte turbo på S38´n...utan att jag ska köra den i nån M535 ist! , olika anledningar...hinner inte dra projektet i land detta år
Kör vidare med M30B35 knotan lite i lugn o ro och slår ihop den när stakarna och kolvarna dyker upp! , det var anledningen att jag köpte S38´n i första hand då kolvarna verkar dröjja för länge *suck* och jag MÅSTE ha ngt bus åka i sommar...E34:an får vänta... ..och när jag kollat vad alla packningar o sotsatser etc kostat så la jag ner S38 turbo tankarna för nu!!
Så en del turbo grejjer säljs av ifall någon är intresserad...
Har byggt en M535:a -87 med S38B38 motor och preppat chassie och bromsar som ska få agera busbil i sommar.
Pysslar lite med den innan den är i körklart skick..ngra timmar till så.
Ang 535:an så har jag lämnat iväg ett nytt B35 block for horning och deckning, stoppar i svarvade org kolvar och pyramidringar mellan topp o block och kör en portad och planad B34 topp med fixade förbräningsrum.
Plockar i ngn roligare kam
Letar turbo och wastegate som lämpar sig bra till stor sexan upp till 600hk