Hade gjort upp att jag skulle få köpa en uppsättning fälgar mot postförskott/efterkrav - det kommer inga fälgar så jag pm:ar och frågar vart de blir av. Då ska han plötsligt ha alla pengar i förskott pga att han behöver pengar. ALDRIG att jag betalar för grisen i säcken.
Så nu blev det ingen affär.
Han hade haft pengarna nu om han skickat mot efterkrav/postförskott men han tänkte tydligen inte så långt
Betyg - DÅLIG SÄLJARE!
snacka om moment 22 man är dum i huvudet om man sätter in pengar i förskott samtidigt som man aldrig vill skicka nåt utan att få betalt först. man kan väl inte va dålig säljare/köpare för det, det får väl dom som gör affär göra upp sinsemellan
Ej fått pengar trots över en månad sedan jag skickade grejerna. Bara tveksamma undanflykter.
Någon som bor i samma område och vill tjäna en liten hacka, skicka mig PM.
Mvh
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Ravagliam3 är en väldigt seriös 50+ man som har det gott ställt så jag kan aldrig för mitt liv tänka mig att han vill blåsa folk. förstår verkligen honom när han vill ha förskottsbetalt.
en dålig säljare är den som inte håller det han lovar. att ställa krav INNAN affären är uppgjort gör ingen till dålig säljare.
bussgods händer det att pengar inte kommer alls. någon sa bättre sent än alldrig men det händer även att det aldrig kommer. jag har råkat ut för att de lämnat ut och missat att det är efterkrav. likaså att jag fått paket och själv fått säga till att jag ska betala för mig.
postförskott är bra. dröjer lite med pengarna oxå men det är lite bättre organisation på det hela. du kan ju få klockslag då det ska vara framme om inget felar. dolk lite krabbigt med stora delar ibland.
bra säljare som jag haft kontakt med här är:
jag själv
Bruzze
mattise30tk
nemesis_turbo
Nisse järnet
och säkert några till
de som suger är icecube, herr lilja
Last edited by Grefven on 31 Aug 2008, 19:38, edited 1 time in total.
Karel021
Köpte en sinter lamell, priset var bud la 800kr inkl. frakt och det blev taget, hade annan bank och innan pengarna va över hade han sålt den till en kille som la bud på 1000kr. I mina ögon oseriöst då jag redan skickat pengar men inte styr över helgdagar och banker. '
kan juh vara så enkelt att han trodde killen som skulle handla bara var en snackare som sa att han fört över pengar och sen kom de aldirg några.. att han trodde det alltså, jag säger inget ont om någon av dem två, men ibland råkar men ut för folk som ska handla och ska föra över eller säger dem har fört över och sedan dyker det aldrig upp nå pengar, jag brukar alltid be dem maial ett udrag med en koopia på att överföring e gjord om inte jag kan se pengarna på kontot
Har men lämnat ut sina kontouppgifter så borde han nog anse att affären är låst? Visst kan det bli missförstånd om pengarna dröjer men thats life, bara att ta kontakt med köparen och fråga vart pengarna är.
glömde tillägga att Bruzze är en riktigt bra säljare som ingen behöver vara rädd att föra över pengar till. jag förde själv över en lite större peng och han ordnade med frakt osv utan problem trots att det var stora tunga grejor (komplett motor och låda)