nej...vet många som byggt samma recept och inte har det så.. =)Ilir wrote:Ser härligt ut. Otroligt arbete med motorn, men har du inte funderat på att montera stödgördel för att skona motorn.
[Shomakie] E30 M20B25 Turbo -88 [365whp 500wnm]
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Fått lite gjort nu iaf...börjat dra kablarna till sprutet...fortfarande ingen box...hoppas niklas får tid att löda tändmodulerna snart då jag helst måste ha den vid inkopplingen...
Monterat dit styrservopumpen, generator, kopplat in startmotor, bytt ut gamla soppapumpen mot walbro intank pumpen, lokaliserat tändningskabeln och soppapumpens plus....
Lite bilder från dagens arbete...

Monterat dit styrservopumpen, generator, kopplat in startmotor, bytt ut gamla soppapumpen mot walbro intank pumpen, lokaliserat tändningskabeln och soppapumpens plus....
Lite bilder från dagens arbete...

Inte så mycket gjort idag...men har iaf byggt flänsarna till turbons olja, fått dp svetsad mot wg och börjat kolla elen för mätarna..men gav upp direkt...får bli en annan gång =)

Fick även ett ryck nu i tisdags att köpa en egen kärra istället för att krångla med att låna när man ska iväg och köra cross... =)

Fick även ett ryck nu i tisdags att köpa en egen kärra istället för att krångla med att låna när man ska iväg och köra cross... =)

Så dags för lite update, varit alldeles för lat på senaste tiden och nu så börjar man få panik och har jag otur så blir det inge åka alls i sommar då semestern är om lite mer än 1 vecka och sen ska man vara borta 3 veckor och efter det så är det inte så mycket körtid innan körförbudet....
men försöker göra klart så mycket som möjligt iaf...kan ju inte bli sämre om den får stå över sommaren också =)
Har laminerat tryckrören med kolfiber så man får lite mer show i motorutrymmet...

Gjuter en hållare för säkringar och reläer till sprutet...

Skaffat ett block för luftanslutningarna till wg osv...
Var 8mm anslutning på nipplarna och då jag hade 10mm slang så fick det bli att hårdlö fast 10mm nipplar...
Även fixat med oljeflänsarna till turbon, tog såklart slut på gas när vi skulle löda fast nipplarna så det får fixas med ny gas imorrn...
Köpt mig 10l "feltema" start och rens olja som inte ska få vara kvar länge i motorn =)
Löste problemet med oljefiltret vs grenrör med att ta -02:ans polofilter som är mycket kortare och det funka perfa =)
Nu i vecka ser det ut som detta:
*Svetsa dit 90graders aluböjen från kompressordelen
*Bygga klart boxen för säkringar och relän
*koppla in mätarna
*testa bränslesystemet så jag exakt vet vem som är in och retur innan jag monterar på slangarna till btr:en
*köpa tändkablar
*Fixa fram en siliconreducerare från 3"-2.5" så kan jag bygga klart tryckrören...
men försöker göra klart så mycket som möjligt iaf...kan ju inte bli sämre om den får stå över sommaren också =)
Har laminerat tryckrören med kolfiber så man får lite mer show i motorutrymmet...

Gjuter en hållare för säkringar och reläer till sprutet...

Skaffat ett block för luftanslutningarna till wg osv...

Var 8mm anslutning på nipplarna och då jag hade 10mm slang så fick det bli att hårdlö fast 10mm nipplar...

Även fixat med oljeflänsarna till turbon, tog såklart slut på gas när vi skulle löda fast nipplarna så det får fixas med ny gas imorrn...
Köpt mig 10l "feltema" start och rens olja som inte ska få vara kvar länge i motorn =)
Löste problemet med oljefiltret vs grenrör med att ta -02:ans polofilter som är mycket kortare och det funka perfa =)
Nu i vecka ser det ut som detta:
*Svetsa dit 90graders aluböjen från kompressordelen
*Bygga klart boxen för säkringar och relän
*koppla in mätarna
*testa bränslesystemet så jag exakt vet vem som är in och retur innan jag monterar på slangarna till btr:en
*köpa tändkablar
*Fixa fram en siliconreducerare från 3"-2.5" så kan jag bygga klart tryckrören...