effekt och komp-förhållande på en turbo motor

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Bmwandreas wrote:Vp kan du ha 9.0 komp och typ 1000hk.

Går inte ens att jämföra mot vanlig bensin.
Man kan ha 25-30 graders tändning vid 2 bar:)


Och råd att tanka :<
Jonhny
Posts: 59
Joined: 24 Nov 2005, 19:51

Post by Jonhny »

peppe wrote:
Bmwandreas wrote:Vp kan du ha 9.0 komp och typ 1000hk.

Går inte ens att jämföra mot vanlig bensin.
Man kan ha 25-30 graders tändning vid 2 bar:)


Och råd att tanka :<


Aha, därför folk verkar bottna turbon när det är VP i tanken.

Peppe, var du tvungen att trycka ner mig i skorna igen ;)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Jonhny wrote:
peppe wrote:
Bmwandreas wrote:Vp kan du ha 9.0 komp och typ 1000hk.

Går inte ens att jämföra mot vanlig bensin.
Man kan ha 25-30 graders tändning vid 2 bar:)


Och råd att tanka :<


Aha, därför folk verkar bottna turbon när det är VP i tanken.

Peppe, var du tvungen att trycka ner mig i skorna igen ;)


Ptja, var väll kanske inte avsiktligt :)

Kikade på VP fuel nu i sommras och hade tänkt dra på mig ett fat. Men då jag såg prislappen så insåg jag att BF98 räcker det lilla jag han köra :)
Post Reply