Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
peppe
- Moderator
- Posts: 4284
- Joined: 20 Nov 2005, 20:01
- Location: Umeå / Skärgården
-
Contact:
Post
by peppe »
Bmwandreas wrote:Vp kan du ha 9.0 komp och typ 1000hk.
Går inte ens att jämföra mot vanlig bensin.
Man kan ha 25-30 graders tändning vid 2 bar:)
Och råd att tanka :<
-
Jonhny
- Posts: 59
- Joined: 24 Nov 2005, 19:51
Post
by Jonhny »
peppe wrote:Bmwandreas wrote:Vp kan du ha 9.0 komp och typ 1000hk.
Går inte ens att jämföra mot vanlig bensin.
Man kan ha 25-30 graders tändning vid 2 bar:)
Och råd att tanka :<
Aha, därför folk verkar bottna turbon när det är VP i tanken.
Peppe, var du tvungen att trycka ner mig i skorna igen
-
peppe
- Moderator
- Posts: 4284
- Joined: 20 Nov 2005, 20:01
- Location: Umeå / Skärgården
-
Contact:
Post
by peppe »
Jonhny wrote:peppe wrote:Bmwandreas wrote:Vp kan du ha 9.0 komp och typ 1000hk.
Går inte ens att jämföra mot vanlig bensin.
Man kan ha 25-30 graders tändning vid 2 bar:)
Och råd att tanka :<
Aha, därför folk verkar bottna turbon när det är VP i tanken.
Peppe, var du tvungen att trycka ner mig i skorna igen
Ptja, var väll kanske inte avsiktligt
Kikade på VP fuel nu i sommras och hade tänkt dra på mig ett fat. Men då jag såg prislappen så insåg jag att BF98 räcker det lilla jag han köra