[Shomakie] E30 M20B25 Turbo -88 [365whp 500wnm]
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ser bra ut.
Ser dock att jag glömde metall"packningen" på min maskin då jag monterade svänghjul och koppling, FAN.
Mvh Mathias
Ser dock att jag glömde metall"packningen" på min maskin då jag monterade svänghjul och koppling, FAN.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Detdär blir nog fint
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Blev ett par timmar nu efter jobbet ute i garaget...
Fått upp lådan på rätt ställe, kardan och avgassystemet...så nu är drivlinan klar..väntar nu bara på mina flänsar för grenröret så ja kan måtta ut wg!
Elen ska nu också börja kopplas...går allt bra och man får hjälp/fattar själv så ska den väl vara igång om 2 veckor...
Hoppas ni får se denna mycket
Vinkeln e fin
Nä så nu ska man dra iväg och kika lite hockey och dricka nån bira=) sen cross imorrn!!
Fått upp lådan på rätt ställe, kardan och avgassystemet...så nu är drivlinan klar..väntar nu bara på mina flänsar för grenröret så ja kan måtta ut wg!
Elen ska nu också börja kopplas...går allt bra och man får hjälp/fattar själv så ska den väl vara igång om 2 veckor...
Hoppas ni får se denna mycket
Vinkeln e fin
Nä så nu ska man dra iväg och kika lite hockey och dricka nån bira=) sen cross imorrn!!
_Kalle_ wrote:vet inte hur pass stor den där turbon är men jag skulle råda dig till att köpa en annan wastegate.
Jag har en gt37a på min m20b25a och får inte ner laddtrycket till under 1.4kg med likadan wg. Bara ett tips
Låter underligt.. Vad har du för fjäder (grundtryck) samt vilken vaciumanslutning kör du på?
525mannen wrote:Härligt bygge o bra tråd! Ser ut att bli lite andra bullar nu mot för i sommras!
Ditt avgashus verkar se likt ut som på min hx40 (#19 avgashus).
Vet du hur många mm den mäter in resp ut?
Mvh
Cristofer
jo det stämmer...trodde jag skulle klara mig med förra årets setup men man vill alltid har mer =)
Nej...men det ska vara samma storlek som en hx40 så det kan nog stämma!