Jo, det skulle jag tro.
Kör med 535 kuddar till M50 med E36 fästen och då har jag klippt till några aluplåtar på passagerarsidan, kommer inte ihåg exakt men runt 5mm är det nog jag la dit för att tråget skulle hamna i våg.
Markus F wrote:Jo, det skulle jag tro.
Kör med 535 kuddar till M50 med E36 fästen och då har jag klippt till några aluplåtar på passagerarsidan, kommer inte ihåg exakt men runt 5mm är det nog jag la dit för att tråget skulle hamna i våg.
Dom här har jag till lådan, matchar 535-kuddarna rätt bra.
Framförallt missar man inga växlar, alukopparna tillåter bara att vibrationerna isoleras, försöker det röra sig mer så blir det tvärstopp.
De svarta: http://www.uucmotorwerks.com/html_produ ... /about.htm
grenade wrote:har du beställt därifrån oxå?
bra leveranstid?
får se hur det blir nu,om det e någon som har tid så får ni gärna måta kuddarna ni har till era e36:or
Ja, köpte det där.
Med vanlig frakt så flygs det ju och då har du det nog på ca 1 vecka.
Köpte en del annat samtidigt och tog sjöfrakt via en bilimportör, så det hela tog längre tid för mig pga det.
grenade wrote:har du beställt därifrån oxå?
bra leveranstid?
får se hur det blir nu,om det e någon som har tid så får ni gärna måta kuddarna ni har till era e36:or
Ja, köpte det där.
Med vanlig frakt så flygs det ju och då har du det nog på ca 1 vecka.
Köpte en del annat samtidigt och tog sjöfrakt via en bilimportör, så det hela tog längre tid för mig pga det.
Vad kostade det totalt?
Själva kuddarna var ju inte speciellt dyra.
Men sen tillkommer frakt och sen moms och tull på det, så det kanske inte blir så billigt ändå?
Men att gå från original motor/vxllådskuddar till delrin eller polyuretankuddar är ett stort steg.
De senare kuddarna flexar från 0 till ingenting så allt ljud och vibrationer kommer väl in i kupén gissar jag.
För mig var det enkelt, min motor ska sitta FAST!
Oljud eller inte, den ska inte röra på sig nämnvärt.
Ett plus ytterligare är väl också att det inte ska kosta en förmögenhet, hehe
Angående lågbudgetalternativet att borra genom orginal kuddar och fixa genomgående bult/gängstång för att kunna dra åt för att på det viset stabilisera.. då pratar vi orginalkuddar som har pinnbultarna i linje eller? Annars blir det väl lite galet vid montering eller hur löser man det? Är det en dålig lösning att göra på detta vis och varför isfl?
cats wrote:Angående lågbudgetalternativet att borra genom orginal kuddar och fixa genomgående bult/gängstång för att kunna dra åt för att på det viset stabilisera.. då pratar vi orginalkuddar som har pinnbultarna i linje eller? Annars blir det väl lite galet vid montering eller hur löser man det? Är det en dålig lösning att göra på detta vis och varför isfl?
Kruxet är väl att original så är gummit alldeles för mjukt antar jag.
Och drar du ihop dom så kommer motorn "längre" ner och man borde få en annan vinkel mot mellanaxeln.
Beror ju på hur gamla kuddarna är, men visst dras dom ihop litegranna och visst ändras vinkeln mot mellanaxeln lite, men det lilla lär inte göra nått, dessutom är ju knutkors en bra uppfinning
Men knutkorset (hardyskivan) är ju konstruerad för en bil med original effektuttag.
Jag skulle vilja påstå att ju mer pulver du plockar ur din motor desto känsligare blir kringutrustningen för inbyggda "fel".
Kanske inte spelar så stor roll i detta fall, men kanske nåt att tänka på i alla fall.
Sen kan man kanske ta sig en funderare på att om man är beredd på att lägga ner x 10 tusentals kr på att trimma motorn, men man vill inte köpa riktiga motorkuddar (inte ens nya original)..
Är inte det lite konstigt resonemang..?
Är helt med på att orginal kuddar kan komma att pressas samman när man spänner åt med genomgående pinnbult men det kan man ju justera med någon form av mellanlägg så man efter åtdragning fortfarande har orginal höjd.
Självklart blir påfrestningarna större med mer effekt men om man kan uppnå fullgod funktion med mindre pengar (gratis) är detta intressant ialf för mig, i synnerhet om det gäller en så "enkel" sak som att få motorn att sitta mer stabilt och flexa mindre i sina fästen.
Men det är därför jag frågar för att inte vara dumsnål, och ångra mig i efterhand. Bortsett från höjdproblemet, vad gör "riktiga" motorkuddar bättre än genomborrade åtdragna orginal?