Chrille wrote:Porriga bilder... gött att det rör på sig...
Lurar på mitt bromservo men det är alltså E21 som gäller... Fick du modda fästerna något eller är det bara stången som måste kortas?
Tänkt på de, med dom 2 olika bromsservosarna. Skiljer det i prestanda om man säger så? Är e21 sämre än e30 ? Bör man inte byta till nån bra grej om man kör hög effekt. Eller kvittar de?
Folk som har bytt säger att skillanden är så liten så den inte märks.
Vet inte om kapacitet skiljer, men ett servo är ett servo... det är högerbenet som gör jobbet.. servot hjälper bara till...
Är det mindre så får man trycka lite hårdare på pedalen... Riktigt män kör utan bromservo, Är bara 23 år så jag vill inte räkna mig som man än, så jag köra gärna med bromsservo
Chrille wrote:Vet inte om kapacitet skiljer, men ett servo är ett servo... det är högerbenet som gör jobbet.. servot hjälper bara till...
Är det mindre så får man trycka lite hårdare på pedalen... Riktigt män kör utan bromservo, Är bara 23 år så jag vill inte räkna mig som man än, så jag köra gärna med bromsservo
Helsvetsade avgassystemet och byggde om sista biten så att ljuddämparen kom lite högre upp och rakare. Svetsade även dit två stycken 3" ändrör, dieselkrök kan man ha då man kör töörbo
När bilen börjar rulla så ska jag börja bygga ett nytt soppasystem vid sidan om och sedan bara slänga i, i samma veva försvinner org tanken och då bygger jag sidepipe.
Jag byggde även om E36 stödlagret så att den passade i karossen. Så nu sitter allt under bilen fastmonterat, sånär som på en bult.
Kommer mer imorgon...
Bilder:
Helsvetsat.
Ljuddämparen.
Måste få skryta nu när jag har lärt mig miggen ordentligt .
Jag hoppas den blir rolig, ska bli kul att se hur den går mot polarens S2 och polarens 330 E46. S2'an ska chippas och vad allt fjantigt nu heter, så det lutar la åt att man får ta en vecka i sommar och smacka på turbo. Får in lite mer pengar i juni-juli
pelko wrote:Japp alla turbosaker försvann fort som attan
Jag hoppas den blir rolig, ska bli kul att se hur den går mot polarens S2 och polarens 330 E46. S2'an ska chippas och vad allt fjantigt nu heter, så det lutar la åt att man får ta en vecka i sommar och smacka på turbo. Får in lite mer pengar i juni-juli
Mvh Mathias
Okey, går ju visserligen att få tag i allt igen
Kör hela sommaren och smacka på turbo till sommaren 09 och häng av dina polare
Blev ett par timmar idag också. Gjorde mest småsaker som att plugga anslutningar på spjället som inte kommer användas, drog fram vakumslangar till b.la bränsletrycksregulatorn. Jag fixade även remdragningen, den måste byggas om då jag kör utan servopump. Så en kortare rem skall bara inhandlas. Fixade inte remspännarskiten igår så idag tog jag med en del instruktioner och fixade det
Jag monterade även startmotorn och fixade dragningen för kylarvattnet. Sedan började jag dra kablarna för sprutet och fick klart allting utom vevtriggern och bredbandslambdan, men den ska ju startas utan lambda så.
Kommer mer imorgon ...
Bilder:
Maaassa papper för remspännaren.
Såhär blir det fast med en kortare rem.
Butplugg.
Startmotorn på plats.
Butpluggen på plats.
Insug med spridare, BTR, vakumskit. Rengjordes ordentligt innan det stoppades på plats.
Följande ställen är tattarmekade
Såhär ser det ut idag. Inte mycket som sitter fast ordentligt dock.
Två utav tre pedaler fungerar nu, fixade gasen idag. Återstår att lufta kopplingen sedan kan man bromsa, koppla, gasa och svänga. Sedan är det bara till 99% elarbeten nu för att starta så en uppstart är inte långt ifrån.
Ja jag hade tänkt att börja med det i helgen på riktigt. Jag har köpt box, bredbandsmlambda, avgastemp, mappsensor och lite sådant. Sedan använder man org vevtrigger, TPS, motortemp, lufttemp m.m.