Bmwandreas wrote:Jag hade PT76 på min 525 i början. Dvs en helt orig M20 med svarvade kolvar samt trimkam. Jag hade fullt ladd = 1 bar vid 4000-4500 rpm.
Fy, det er jo kjempe bra da! Var det BB på den? Hvor mye ekstra blir det da...?
låter fint det!
men det roliga hade ju också varit att se hur mycket en portad topp ger så man har något att gämföra med!
men m50 toppen flödar väl ganska så bra har jag hört?
Bmwandreas wrote:Jag hade PT76 på min 525 i början. Dvs en helt orig M20 med svarvade kolvar samt trimkam. Jag hade fullt ladd = 1 bar vid 4000-4500 rpm.
Fy, det er jo kjempe bra da! Var det BB på den? Hvor mye ekstra blir det da...?
Nej en vanlig med 0.81 avgashus.
BB kostar 3-4000 extra.
ZVR wrote:Det här är alltså Bäckis gråa vi snackar om som nu är såld, inte SBR E21 den blåa?
Jag har alltid trott att M20 motorn va den 4-cylindriga... Är inte så inne på BMWs motorer längre...
När ska du (Bäckis) börja med din dragracingmaskin då?
Är det också en M20 du ska bygga på?
Min dragracemaskin, i grunden en M50, är mer eller mindre färdig, men inte ihopmonterad. Finns lite annat att göra nu, men jag ska försöka få ihop den i sommar om gaträsern vill fungera så jag slipper skruva med den.
Ser jag lite galet kanske.. Men har ni helsvetsat från turbo till spjällhus? Varför i så fall?
Rädda att inte skarvarna ska hålla laddtrycket? (för jag förmodar att denna pjäs ska ladda några bar )