Ja det är ju en bra fråga, har för mig det ska vara strax under 2 liter i den, men det finns ju ett "nivåhål" på diffen (där du häller i oljan) så det är ju bara att fylla upp tills det börjar rinna ut, och då är det lagom.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
ganska viktigt vad de är fö GL tal också.. Jag har för mig att man ska ligga över GL4 när man har lamelldiff... eller va de under .. .Ne, nästan säker på att de va över ..
Pratade med gubben på Videbilservice, han har mekat bakvagnar i 20 - 25år.. och den enda olja han litar på är Valvoline..
Kanske kan skaka fram nummret till honom om du vill de..
Det ska i 1,7 liter om det är stora diffen från e30.. Castrol xj olja är det du ska ha som på bilden det står tillochmed på taxten på flaskan att bmw rekomenderar den till alla sina lamell-diffar
markus wrote:Det ska i 1,7 liter om det är stora diffen från e30.. Castrol xj olja är det du ska ha som på bilden det står tillochmed på taxten på flaskan att bmw rekomenderar den till alla sina lamell-diffar
Exakt, BMW verkar använda den oljan i diffarna, de säljer dem på BMW.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen