Bmw E30 m20b27 TIC
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
Bmw E30 m20b27 TIC
Här kommer en tråd på min bil, tidigare bruksbilen.. men som alla andra här blir man ju less på dess orginal effekt
Sen inhandlades en trevlig bruksbil så man inte har allt för tråkigt under byggtiden blir väl ingen monster bil.. men en bil som går ha riktigt skojj med.
Motor:
M20B25
inslipade ventiler
nya ventiltätningar m.m
Svetsad och planad topp
388cc spridadare
Tial 38 kopia
Walbro pump
MLS 3mm
ARP
Garret t04 mått på den kommer.
Intercooler 45x30x7,6 cm
Hemmabyggt grenrör
3" downpipe
3"Avgass
Hemmabyggd catchtank
VEMS
Sachs 618 tryckplatta
325 Drivaxlar
17" Tsw EVO
FK Automotive 60/40
---------------------------------------------------
Ny motor håller på byggas
som ser ut såhär:
Honat och deckat
o-ringat
Nya lager överallt och ringar
325 kolvar och 320 stakar, dieselvev.
Nya vipparmar och axlar
Nya ventiler och ventilfjädrar
Z45 turbokam med ställbart kamdrev
GT40 turbo
Sach 618 tryckplatta med 4puck
788cc spridare
Bort med allt var 320 heter, och ersätta med 325 delar och annat.
m.m
Invändigt blir det 2st Sparco Sprint 5 och flockad instrumentbräda, får se om det letar sig in någon slags bur också.
Sen inhandlades en trevlig bruksbil så man inte har allt för tråkigt under byggtiden blir väl ingen monster bil.. men en bil som går ha riktigt skojj med.
Motor:
M20B25
inslipade ventiler
nya ventiltätningar m.m
Svetsad och planad topp
388cc spridadare
Tial 38 kopia
Walbro pump
MLS 3mm
ARP
Garret t04 mått på den kommer.
Intercooler 45x30x7,6 cm
Hemmabyggt grenrör
3" downpipe
3"Avgass
Hemmabyggd catchtank
VEMS
Sachs 618 tryckplatta
325 Drivaxlar
17" Tsw EVO
FK Automotive 60/40
---------------------------------------------------
Ny motor håller på byggas
som ser ut såhär:
Honat och deckat
o-ringat
Nya lager överallt och ringar
325 kolvar och 320 stakar, dieselvev.
Nya vipparmar och axlar
Nya ventiler och ventilfjädrar
Z45 turbokam med ställbart kamdrev
GT40 turbo
Sach 618 tryckplatta med 4puck
788cc spridare
Bort med allt var 320 heter, och ersätta med 325 delar och annat.
m.m
Invändigt blir det 2st Sparco Sprint 5 och flockad instrumentbräda, får se om det letar sig in någon slags bur också.
Last edited by bmwHolmberg on 07 Jun 2008, 20:26, edited 20 times in total.
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
så ser det väl ut om man hänger på lite prylar.. där var dock inte grenröret klart med wg, och downpipen, bilder på det kommer
Denna ska ner till forumägarna på torsdag!
Last edited by bmwHolmberg on 21 Mar 2007, 21:30, edited 3 times in total.
jaadu bilderna syns inte alls så det är svårt att se men säker blir det bra..
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
Jäklar va nice...
Verkar hända grejor med bygget också...
Till skillnad från mitt
Verkar hända grejor med bygget också...
Till skillnad från mitt
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Jag kan lova att dasspapper inte funkar bra
som topplockspackning
som topplockspackning
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå