Info om Säljare/Köpare
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Säljare: Viper89
Köpare: Jag
Hur gick det: Gick hur bra som helst, förde över pengarna till hans konto i förväg då andra på forumet hade gått i god för honom, fick sms att sakerna var skickade samt hämtade ut dem idag.
Betyg: Snabbt och smärtfritt. 3/3 Tok nöjd
Hur gick det: Gick hur bra som helst, förde över pengarna till hans konto i förväg då andra på forumet hade gått i god för honom, fick sms att sakerna var skickade samt hämtade ut dem idag.
Betyg: Snabbt och smärtfritt. 3/3 Tok nöjd
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Säljare:
Niklas.g 3/3
ximon 3/3
Robban Sidenmark 3/3
Hulta 3/3 hjälper en att lasta t.o.m.
Hartge 3/3
Köpare:
Tingsdalsracer 3/3
Johan99 3/3
xelerator 3/3
Dessa ovanstående har alltså köpt eller sålt nå till/av mig!
Niklas.g 3/3
ximon 3/3
Robban Sidenmark 3/3
Hulta 3/3 hjälper en att lasta t.o.m.
Hartge 3/3
Köpare:
Tingsdalsracer 3/3
Johan99 3/3
xelerator 3/3
Dessa ovanstående har alltså köpt eller sålt nå till/av mig!
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
- silverryggen
Plass´n wrote:Någon som känner till Silverryggen verkar ljusskygg besvarar inte pm och har en telefon som är spärrad för inkommande samtal. Har betalat för en motor som ej levererats fast det gått 2 veckor.
Jag är inte ljusskygg,besvarar PM,och har en telefon som fungerar 24h/dygnet.inga 2v som gått ,men jag satt tillbaks pengarna idag för att
han som ska ordna frakten inte klarar det.
Va ju tråkigt att det vart så här.
Jag ber om ursäkt för att du inte kan få motorn som lovat.
Men ibland blir det så här tyvärr.
mvh Magnus
Den e inte lång men den e smal
Nu har jag väntat länge nog på denna kille.
Historien börjar när det annonseras en s38 för 10k på forumet.
Jag mailar ett bud på 11000kr för jag ville ha motorn, ringer killen dagen efter och han är riktigt trevlig att prata med. Erbjuder handpenning, som tecken på att jag är seriös, han avböjer.
Vi kommer överense om att han ska skicka motorn veckan därpå efter att jag fått bilder på motorn. Bilderna dyker upp efter ett tag och det var inte riktigt vad jag väntat mig när jag bjöd 1000kr mer än begärt pris, vissa saker som ej nämdes i annonsen var borta/spräckta. Skit samma, köpte termostathus och ventilkåpa för 1500kr i hopp om att motorn dyker upp.
Idag, 3½ veckor senare har jag varken fått fraktsedelnummer, motor, avi eller något. Säljarn är svår att få tag på pga sitt jobb, men hör av sig ibland, får bara till svar att "motorn ÄR skickad"
När jag ringer bussgods, som motorn ska ha skickats med, så säger de att det inte kommit in en pall på rätt länge, och att han jag pratar med är den enda som tar emot gods där.
Konfronterar säljaren som säger att "den ÄR skickad" men som aldrig har fraktsedelnummer med när han säger det.
Har ödlsat så mkt tid, och köpt grejer som är svåra att sälja igen till denna motor, men verkar inte som om den kommer dyka upp. Förstår inte varför man inte kan köra öppna kort direkt ist.
Och har jag nu fått NÅGOT om bakfoten så är säljarn mer än välkommen att överbevisa mig. Pratade precis med bussgods i västerås och det har inte gått något paket alls till bussgods malmö som är skrymande.
Jag har skickat ett pm till petta med denna text, så folk inte tror att jag smutskastar någon. Har väntat länge nog på ett simpelt fraktsedelnummer som inte dyker upp.
Historien börjar när det annonseras en s38 för 10k på forumet.
Jag mailar ett bud på 11000kr för jag ville ha motorn, ringer killen dagen efter och han är riktigt trevlig att prata med. Erbjuder handpenning, som tecken på att jag är seriös, han avböjer.
Vi kommer överense om att han ska skicka motorn veckan därpå efter att jag fått bilder på motorn. Bilderna dyker upp efter ett tag och det var inte riktigt vad jag väntat mig när jag bjöd 1000kr mer än begärt pris, vissa saker som ej nämdes i annonsen var borta/spräckta. Skit samma, köpte termostathus och ventilkåpa för 1500kr i hopp om att motorn dyker upp.
Idag, 3½ veckor senare har jag varken fått fraktsedelnummer, motor, avi eller något. Säljarn är svår att få tag på pga sitt jobb, men hör av sig ibland, får bara till svar att "motorn ÄR skickad"
När jag ringer bussgods, som motorn ska ha skickats med, så säger de att det inte kommit in en pall på rätt länge, och att han jag pratar med är den enda som tar emot gods där.
Konfronterar säljaren som säger att "den ÄR skickad" men som aldrig har fraktsedelnummer med när han säger det.
Har ödlsat så mkt tid, och köpt grejer som är svåra att sälja igen till denna motor, men verkar inte som om den kommer dyka upp. Förstår inte varför man inte kan köra öppna kort direkt ist.
Och har jag nu fått NÅGOT om bakfoten så är säljarn mer än välkommen att överbevisa mig. Pratade precis med bussgods i västerås och det har inte gått något paket alls till bussgods malmö som är skrymande.
Jag har skickat ett pm till petta med denna text, så folk inte tror att jag smutskastar någon. Har väntat länge nog på ett simpelt fraktsedelnummer som inte dyker upp.
-
Har handlat av en del här och det har alltid funkat bra..
Säljare: Fulingbusen
Köpte diffhuskåpor av han.
Betyg 3/3, jag satte in pengar och de kom efter en vecka kanske.
Säljare: Pelko
Köpte en HX40 av han
Betyg 3/3, han var sjuk, men skickade turbon sen när han vart frisk, lite klen var han dock för de såg inte på bussgods vem den skulle till, men det visste ju jag
Har sålt nått M30 svänghjul här och kanske en kylare till E28 och det funkade oxå bra!
Säljare: Fulingbusen
Köpte diffhuskåpor av han.
Betyg 3/3, jag satte in pengar och de kom efter en vecka kanske.
Säljare: Pelko
Köpte en HX40 av han
Betyg 3/3, han var sjuk, men skickade turbon sen när han vart frisk, lite klen var han dock för de såg inte på bussgods vem den skulle till, men det visste ju jag
Har sålt nått M30 svänghjul här och kanske en kylare till E28 och det funkade oxå bra!
Köpare JAG säljare "Roobin"
Betyg : 0/3
Vart lovad ett par m5 fälgar till ett pris vi kommit överens om över telefon, hade hann inte prata så mycket pga att han var på jobbet men sa att jag får dom för 1500:- , ok överenskommet och han skulle ringa tillbaka efter jobbet, får ett sms dagen efter att han har jobbat övertid men skulle ringa i helgen, ser sen på forumet att han tänker sälja till en annan och smsét har fortfarande inte kommit fram...
Betyg : 0/3
Vart lovad ett par m5 fälgar till ett pris vi kommit överens om över telefon, hade hann inte prata så mycket pga att han var på jobbet men sa att jag får dom för 1500:- , ok överenskommet och han skulle ringa tillbaka efter jobbet, får ett sms dagen efter att han har jobbat övertid men skulle ringa i helgen, ser sen på forumet att han tänker sälja till en annan och smsét har fortfarande inte kommit fram...
mvh
// Rikard
// Rikard
-
Jag tänkte höra med er övriga på forumet har ni hört något om en kille som heter Stefan i västerhaninge?. Jag betalade nämligen honom för en M5 växellåda samt shortshift kitt för ca 5 månader sedan men något shortshift kitt har jag inte sett röken av ännu. Jag har ringt och melat honom i 4-a månader utan resultat. Sverige är ett litet land så vi få som håller på med den här relativt dyra motor hobbyn borde vara rädd om sitt rykte för i de här kretsarna borde det väll framgå ganska snart om någon är oseriös eller inte. Så om inte den här Stefan fixar fram mitt shortshift kitt tämligen omgående så får man väll använda sig av den rättshjälp man har som statligt annstäld. Var oerhört försiktig om ni skall köpa någonting av den där skojarn.
Hellre dö änn fega.
Die erste Dobermann wrote:Jag tänkte höra med er övriga på forumet har ni hört något om en kille som heter Stefan i västerhaninge?. Jag betalade nämligen honom för en M5 växellåda samt shortshift kitt för ca 5 månader sedan men något shortshift kitt har jag inte sett röken av ännu. Jag har ringt och melat honom i 4-a månader utan resultat. Sverige är ett litet land så vi få som håller på med den här relativt dyra motor hobbyn borde vara rädd om sitt rykte för i de här kretsarna borde det väll framgå ganska snart om någon är oseriös eller inte. Så om inte den här Stefan fixar fram mitt shortshift kitt tämligen omgående så får man väll använda sig av den rättshjälp man har som statligt annstäld. Var oerhört försiktig om ni skall köpa någonting av den där skojarn.
Jag har hört några historier om han. Jag bor nämligen i västerhaninge också. Men om allt e sant vet man inte.
Last edited by Aleex on 20 Apr 2008, 21:31, edited 2 times in total.
Aleex wrote:Die erste Dobermann wrote:Jag tänkte höra med er övriga på forumet har ni hört något om en kille som heter Stefan i västerhaninge?. Jag betalade nämligen honom för en M5 växellåda samt shortshift kitt för ca 5 månader sedan men något shortshift kitt har jag inte sett röken av ännu. Jag har ringt och melat honom i 4-a månader utan resultat. Sverige är ett litet land så vi få som håller på med den här relativt dyra motor hobbyn borde vara rädd om sitt rykte för i de här kretsarna borde det väll framgå ganska snart om någon är oseriös eller inte. Så om inte den här Stefan fixar fram mitt shortshift kitt tämligen omgående så får man väll använda sig av den rättshjälp man har som statligt annstäld. Var oerhört försiktig om ni skall köpa någonting av den där skojarn.
Jag vet hur han ser ut iallafall. Jag har hört många hostorier om han. Jag bor nämligen i västerhaninge också. Jag vet vart han typ bor med. Även vart hans bil står parkerad. Men det kanske inte hjälper nått?
det är han som ska fixa ditt skattemärke