Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

jo ja tänkte på det också men vågar inte riktigt...

Det får sitta som det sitter...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Hmmm...klarar oljan av då att rinna tillbaks om du har lagerhuset vänt sådär? Jag skulle nog vrida.
Henrik Back
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Vrid, annars rasar turbon direkt för dig...
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Det funkar fint. Körde så med min touring 400 mil utan minsta problem. Samma sorts turbo var det å..Returen lutar ju faktiskt lite nedåt.
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

lånar tråden lite. ifall man ska vrida, är det bara att lossa bultarna och skruva på den eller måste man knacka isär den och flytta den? har nån T03/T04 hybrid turbo.

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

flp wrote:lånar tråden lite. ifall man ska vrida, är det bara att lossa bultarna och skruva på den eller måste man knacka isär den och flytta den? har nån T03/T04 hybrid turbo.

MVH Micke


om det är en äldre turbo, som din så räcker det emd att lossa bultarna o se till att avgasdelen eller kopressorn lossar, sen kan du vrida hur du vill typ,

mem på modernare så sitter det nått styrstift (eller fler) som man måste ta bort/slipa ner först.

o ett tips e ju som sagt att vrida huset, ananrs rasar turbon.

mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

tackar, ska ta och vrida huset idag då :)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

På Mitsu så lossar man den stora låsringen och klamman.
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Misano wrote:På Mitsu så lossar man den stora låsringen och klamman.


och slipar bort styrstiftet
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Kan ju inte heller tycka det såg riktigt safe ut att ha oljereturen sådär.
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

Det är EJ bra att ha turbon sådär som många redan nämnt...

turbon kommer att rasa, om inte tar den VÄLDIGT mycket stryk o livslängden förkortas kraftigt...... att nån turbo klarat sig när den legat fel beror nog mest på flyt...

om du klarar av en turbokonvertering borde inte detta ge dig några större beskymmer :wink:...
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Kommer att vrida...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Jahopp,, lagerdelen är vriden i alla fall...

Börjar närma sig uppstart,

Nåt ja tänkte på var dock: Vilket håll vill motorn vrida sig åt när man gasar, sett från förarposition...

Enl- mina uträkningar borde de bli åt höger o då kommer ju grenrörsadaptern ta emot bilen... aj aj... inte bra.

Vad är smartaste lösningen på detta...

Ett fett stag mellan fjädertornet och insuget som håller motorn på plats? ideér mottages gärna...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
flp
Posts: 919
Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå

Post by flp »

jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än :)

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com

Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

flp wrote:jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än :)

MVH Micke


Har du grenrörsadapter från PPF också?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

Chrille wrote:
flp wrote:jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än :)

MVH Micke


Har du grenrörsadapter från PPF också?


han har ett hemma bygge
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
Post Reply