Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jo ja tänkte på det också men vågar inte riktigt...
Det får sitta som det sitter...
Det får sitta som det sitter...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
lånar tråden lite. ifall man ska vrida, är det bara att lossa bultarna och skruva på den eller måste man knacka isär den och flytta den? har nån T03/T04 hybrid turbo.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
flp wrote:lånar tråden lite. ifall man ska vrida, är det bara att lossa bultarna och skruva på den eller måste man knacka isär den och flytta den? har nån T03/T04 hybrid turbo.
MVH Micke
om det är en äldre turbo, som din så räcker det emd att lossa bultarna o se till att avgasdelen eller kopressorn lossar, sen kan du vrida hur du vill typ,
mem på modernare så sitter det nått styrstift (eller fler) som man måste ta bort/slipa ner först.
o ett tips e ju som sagt att vrida huset, ananrs rasar turbon.
mvh Erik Jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
tackar, ska ta och vrida huset idag då
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Det är EJ bra att ha turbon sådär som många redan nämnt...
turbon kommer att rasa, om inte tar den VÄLDIGT mycket stryk o livslängden förkortas kraftigt...... att nån turbo klarat sig när den legat fel beror nog mest på flyt...
om du klarar av en turbokonvertering borde inte detta ge dig några större beskymmer ...
turbon kommer att rasa, om inte tar den VÄLDIGT mycket stryk o livslängden förkortas kraftigt...... att nån turbo klarat sig när den legat fel beror nog mest på flyt...
om du klarar av en turbokonvertering borde inte detta ge dig några större beskymmer ...
Jahopp,, lagerdelen är vriden i alla fall...
Börjar närma sig uppstart,
Nåt ja tänkte på var dock: Vilket håll vill motorn vrida sig åt när man gasar, sett från förarposition...
Enl- mina uträkningar borde de bli åt höger o då kommer ju grenrörsadaptern ta emot bilen... aj aj... inte bra.
Vad är smartaste lösningen på detta...
Ett fett stag mellan fjädertornet och insuget som håller motorn på plats? ideér mottages gärna...
Börjar närma sig uppstart,
Nåt ja tänkte på var dock: Vilket håll vill motorn vrida sig åt när man gasar, sett från förarposition...
Enl- mina uträkningar borde de bli åt höger o då kommer ju grenrörsadaptern ta emot bilen... aj aj... inte bra.
Vad är smartaste lösningen på detta...
Ett fett stag mellan fjädertornet och insuget som håller motorn på plats? ideér mottages gärna...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
flp wrote:jag vet inte exact. men min wg-stång ligger inte många mm från fjädertornet och den har då inte lyckats skrapa i än
MVH Micke
Har du grenrörsadapter från PPF också?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II