M3 -93 coupe turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Christoffer Högås

tjo

Post by Christoffer Högås »

Turbon blir ju att sitta under till. inget knas alls där. oljan tar du från insugsidan från oljetrycks givare. med hjälp av ett t kors som du kan köpa på biltema tex.
m3-turbo

Re: tjo

Post by m3-turbo »

Christoffer Högås wrote:Turbon blir ju att sitta under till. inget knas alls där. oljan tar du från insugsidan från oljetrycks givare. med hjälp av ett t kors som du kan köpa på biltema tex.
här har vi en kille med huvet på skaft! :lol: :wink: yes turbon sitter nere vid. Det andra stämmer bra det oxå. Jag ska iväg med bilen nästa helg o fixa lite smågrejer o justera lite. Då ska jag ta lite fler bilder på turbon o allt när det sitter på plats!det.
//Robban

Supra MKIV TT6
Christoffer Högås

tjo

Jag fundera lite på hur ni har dragit röret från turbon till ic!? jag körde själv med 3" förra året men måste gå ner på 2.5" nu, då de tog i vägbulor å skit!!! så nu blir de 2.5 tum en bit sen 3" när mer plats finns!
självkör jag med ac så de går inte dra röret där heller..! hur gör ni!
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Vi bygger 60mm.
Har aldrig tagit i...
Christoffer Högås

mm

okej. de är ju rätt stor skillnad på 3 tum och 2.5. iaf när bilen fjädrar... så vi få se hur de blir!!! ska iaf byta till 2.5 tum fösta halv metern!
Alligator

Post by Alligator »

dra om röret är väl bästa lösningen, om de nu går =)

jamenar de är nog inte 3" som är haken utan att du har röret under bilen eller nått.

även om jag som exempel hade klämt dit 5" så inte hade de då tagit i backen inte.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Har man AC kvar måste man ha tryckröret gå under framvagnsbalken.
Christoffer Högås

mm

Ja så illa är de! skönt att ha ac i bilen! ska prova med 2.5" går inte de så måste jag ev ta bort ac.. vad kan man ha för dim på tryckröret till ic för att ha bra flöde från en gt37 turbo? 2.5" bör inte vara nå problem?
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Jag bromsade 754hk med 60mm tryckrör till ic.
Christoffer Högås

!

ja men då så!! då kommer jag förbi å handlar lite gjor sen. åker förbi i kväll men få väll ta de någon vardag!
George k

Re: !

Post by George k »

kör du med orginalkomp
Krillian

Post by Krillian »

Mm.. fler skåningar :twisted: hoppas man får se denna m3:a på Meca.
hur mångar hästar siktar du på??

BTW: nice bygge.. :wink:
m3-turbo

Post by m3-turbo »

äääääntligen.. flyttade för mer än 1 mån sen men fick inte bredband förrän nån dag sen... Det har hänt lite grejer me bilen. Nu står den bara o väntar på mappning.. Har lagt några bilder på ett msn space men kommer fler.... den ska förhoppningsvis vara helt klar om 2v...

http://spaces.msn.com/bilkungen/

ha de gött så länge..
//Robban

Supra MKIV TT6
Bonje

Post by Bonje »

msn space.. hur fanken funkar de då!
:?
Christoffer Högås

mappnig

Jag ser inte heller nå bilder. Vad ska du mappa med? vad har du förstyrsystem som du ska mappa. och hur mycket vågar du ladda?
m3-turbo

Post by m3-turbo »

ojdå... sorry grabbar.. glömde ställa in så att den visas offentligt.... nu e de gjort.. så nu ska de funka.. jag kommer köra org sprut nu så länge men mappa det för 550-630cc så de e klart så man slipper åka 70 mil en xa gång. :) ladd?? hmm den klarar inte mycket mer än 0.4 med org pump o spridare. men ska väl ligga på en 0.6-0.7 bar när den e färdig.. sen får vi se hur de går me spikningar o annat :cry: 8)
//Robban

Supra MKIV TT6
Post Reply