Som rubiken lyder.. finns det några nackdelar med att sneställa motorn o köra..
ur smörjning/kylning synpunkt.. arbetssynpunkt för invärtas delar i motorn etc...
funderar på det då grenröret tar i balken o jag ev. måste kapa i den.. vill helst inte göra det så ja tänkte om man kanske skulle kunna ställa motorn nån cm högre upp än orig på motorfästet som sitter på avgassidan.. på andra sidan kör man som vanligt...
e de åt hel**te dumt eller kan det funka????
mvh
Några nackdelar med att "sneställa" motorn???
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det brukar fungera bra, inte för mycket bara, då kanske du får bygga om pickupen så att du inte suger torrt vid kraftiga svängar. Ur kylningssynpunkt blir det inget sämre, möjligtvis ur luftningssynpunkt.
Tänk på att om du bygger upp motorfästet på ena sidan bör du sätta ett lägre på andra sidan, annars får du brytningar i motorfästena och de KOMMER att gå av såvida du inte gjort egna än de mindre exotiska gjutna orginal.
Tänk på att om du bygger upp motorfästet på ena sidan bör du sätta ett lägre på andra sidan, annars får du brytningar i motorfästena och de KOMMER att gå av såvida du inte gjort egna än de mindre exotiska gjutna orginal.
ok.. men säg att jag höjer den med typ 1-1.5cm.. e de lugnt då ur smörjningssynpunkt???
skulle ja inte tex kunna sätta en bult på bulten för motorfästet som sitter i karrossen, o därefter slänga på motorn.. på så sätt höjer jag ju "sittpunkten" för motorn på ena sidan...
e de lugnt o göra så o kommer fästena att hålla, eller borde ja bygga nya motorfästen (jobbigt ) som har en höjdskillnad...
skulle ja inte tex kunna sätta en bult på bulten för motorfästet som sitter i karrossen, o därefter slänga på motorn.. på så sätt höjer jag ju "sittpunkten" för motorn på ena sidan...
e de lugnt o göra så o kommer fästena att hålla, eller borde ja bygga nya motorfästen (jobbigt ) som har en höjdskillnad...