Alex`s Bmw E30 Turbo *700hk/786nm whp* Film sidan 7

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Så en 68mm HX50 pallar typ lika mycket som en 63 men med sämre spool-up? Låter ju inte så bra..
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej vi fick 50hk mindre på hjulen med 63mm.
Men det kan vara dessa kammar så drar ner effekten lite..
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Tysken kom på besök idag till garaget. Det blev provtur med bmw:n :D
Laddade 1.1 bar och de spinner som katten. Det smäller till vid 5000 rpm. Då finns de noll fäste.
Jag har filmat med har problem med att ljudet hackar när man lägger in filmen på datorn.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Här kommer lite film på mina repor. Tyvärr inga bra snuttar.
Ladd 1.1 bar.

Repa 1
http://www.youtube.com/watch?v=emxsOfE0EVo

Repa 2
http://www.youtube.com/watch?v=7lU9YUZTnZ8

Repa 3
http://www.youtube.com/watch?v=7yN2amllW-U
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Smask! :twisted:

Din kärra låter riktigt trevligt, hoppas man får se dig i sommar!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

fulingbusen wrote:Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...


Det är samma kammar nu som på bromsningen,om de var det du menade.
Det är cats kammar.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Pimplaren wrote:Smask! :twisted:

Din kärra låter riktigt trevligt, hoppas man får se dig i sommar!


Jag tänkte försöka åka lite gatrace.
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Aleex wrote:
fulingbusen wrote:Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...


Det är samma kammar nu som på bromsningen,om de var det du menade.
Det är cats kammar.


aha, missförstod texten. Vad har sådana bögkammar för spec? liknande PPFs kammar?
Supraturbo
Posts: 172
Joined: 04 Apr 2006, 19:00
Location: Sthlm

Post by Supraturbo »

Aleex wrote:
Pimplaren wrote:Smask! :twisted:

Din kärra låter riktigt trevligt, hoppas man får se dig i sommar!


Jag tänkte försöka åka lite gatrace.


ska du köra valhalla då? =) vore kul o äntligen se en bmw turbo med bra ryt i köra lite på gatan igen..
Supra MKIII med 2JZ-GTE
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Japp de kommer att bli valhalla :twisted:
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Usch! Nu tror jag att min växellåda går sönder snart. Efter när jag hade vart ut med bilen och piskat den lite så låter de fan om lådan när man står på tomgång. Men trampar man ner kopplingen blir de tystare. Jag vet att de brukar låta org men de här låter typ 10 gånger värre.
Så nu får man väl börja leta efter en ny låda :(
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Ingående lager :) hehe
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Aleex wrote:Usch! Nu tror jag att min växellåda går sönder snart. Efter när jag hade vart ut med bilen och piskat den lite så låter de fan om lådan när man står på tomgång. Men trampar man ner kopplingen blir de tystare. Jag vet att de brukar låta org men de här låter typ 10 gånger värre.
Så nu får man väl börja leta efter en ny låda :(


Ingående lagret som är på gång. Lådorna brukar faktiskt kunna hålla ett bra tag med dåligt ingående lager. Fortsätt köra tills det rasar, du kan bli förvånad :)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Aleex wrote:
fulingbusen wrote:Vad hade du för kammar innan och efter nu då? grymt nyfiken...


Det är samma kammar nu som på bromsningen,om de var det du menade.
Det är cats kammar.


Dessa var ca 270 grader och hade 10.5mm lyft, tror man lika gärna kan åka med dubbla insugskammar..
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

La märke till ett inlägg på savarturbo som jens gustavsson skrivit:

"En liten notis bara, HX55 ska man ha 82mm avgasutblås på. Med 25 avgashus på de mindre modellerna är konstiga och ger mycke avgastryck.

Det större avgashuset är för sin storlek mycket lättdrivet och ska inte dömmas ut för sitt brutala utseende."

Var det något som mättes vid bromsningen? det är väl 76 ut på denna turbo va?
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

vectramicke wrote:La märke till ett inlägg på savarturbo som jens gustavsson skrivit:

"En liten notis bara, HX55 ska man ha 82mm avgasutblås på. Med 25 avgashus på de mindre modellerna är konstiga och ger mycke avgastryck.

Det större avgashuset är för sin storlek mycket lättdrivet och ska inte dömmas ut för sitt brutala utseende."

Var det något som mättes vid bromsningen? det är väl 76 ut på denna turbo va?


Vi mätte inget mottryck på brommsingen. Jag kommer inte ihåg ut måttet.
Post Reply