Bmw M3 E36 3.2 Turbo 600Hp - 4SALE -

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Sami
Posts: 126
Joined: 18 Nov 2007, 19:04
Location: Hallstahammar

Post by Sami »

Den morra riktigt fint!
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Sami wrote:Den morra riktigt fint!


Vänta tills vi får mappa den och kan dra ngra fullgasrepor ska du få höra på fiiint morr ;)
NORMIND
Posts: 192
Joined: 20 Nov 2005, 14:49

Post by NORMIND »

i sommar får man fan ta å kika upp och se om man kan få en provtur med putte...
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

NORMIND wrote:i sommar får man fan ta å kika upp och se om man kan få en provtur med putte...


Du får hyra några timmar av mig ;) kommer stå "Jonas" broderat på passagerar stolen *s*


Fixa så vi får åka på hudik tidigt i sommar ist ;)
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Koppla koppla...Micke "professorn" är med o kopplar sprut som vanligt, ska det bli riktigt gjort låter man han göra det...

Patte ligger under bilen o justerar avgaset som tog i kardanen och jag o Micke teamar på styrsystemet med inkopplingen.

Nu är en mappning väldigt nära!!


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

- Update -

Idag ska vi programera sprutet efter vissa parametrar så vi får korrekt bas mapp med spridarna,lmm etc..när vi fått bilen att gå bra och vet vart vi är i mappen bokar vi tid på Motornord och justerar in grejjerna.

Än så länge har bygget gått ganska smärtfritt måste ja säga, fortf en hel del kvar så vi får se vart d bär av :lol:

Nu får snön försvinna för snart är det hojsnytardax!! 8)
laurin
Posts: 149
Joined: 18 Feb 2007, 12:37
Location: Ronneby

Post by laurin »

Hur är det med efterdragning av toppbulatrna ? Behövs inte det på S50 eller ?

Mvh / Laurin
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

laurin wrote:Hur är det med efterdragning av toppbulatrna ? Behövs inte det på S50 eller ?

Mvh / Laurin


Det ska man helst göra på alla toppar, men det tar ungefär en halvdag att göra det, vi drog i olika etapper och släppte o hade oss...hoppas det är tätt-- :roll:
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

För oss går det illa...efter 3 x 40 timmar nerlagt lutar det STARKT åt att inte använda ett Piggyback system (även om så avancerat) på en 3.2...MSS50 (3.2:ans styrsystem) lurar man inte speciellt lätt och den skriker rätt ut för minsta lilla avikelse!!...vi får det inte att funka tillfredställande

Nu står vi här....i valet eller kvalet VANOS eller inte VANOS..inte sååå lätt då vi byggt setupen efter just vanos/orginal ecu etc...BLÄ!!!!!!!!!
Niklas_81
Posts: 17
Joined: 12 May 2006, 09:29

Post by Niklas_81 »

Tråkigt att ni inte får det att funka som ni hade tänkt er. Tänk om ni hade jobbar 3x40 tim då hade ni kunnat köpa ett motec :-). Själv kör jag haltech e11 på min s50 och det funkar klockrent med vanosen.

Mvh Niklas
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Niklas_81 wrote:Tråkigt att ni inte får det att funka som ni hade tänkt er. Tänk om ni hade jobbar 3x40 tim då hade ni kunnat köpa ett motec :-). Själv kör jag haltech e11 på min s50 och det funkar klockrent med vanosen.

Mvh Niklas


3.0 och 3.2 har 2 skiljda vanos enheter...och 2 HELT skiljda styrsystem...som natt och dag!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

yo, skit i vanosen då? bara krångel....
fick för mig nån stans att ni skulle köra autronic? eller har jag blandat ihop nåt som vanligt? :wink:

kasta vanosskiten i sopen och häng på ett sm4 istället!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kör vanosen med orig boxen kvar, sen hänger du dit ett sprut också som styr soppa/tänding.
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bmwandreas wrote:Kör vanosen med orig boxen kvar, sen hänger du dit ett sprut också som styr soppa/tänding.


Då måste vi ha dubbla trigger givare..vanosen vill ha en massa olika saker intakt för att lira..TPS,TRIGGER etc etc...det är så avancerat så jag är ytterst osäker att det funkar :(

Det lutar med slagsida åt att vi stummar vanosen och kör ett Standalone och tändbox...effekten lär vi få iaf så det är nog det minsta problemet...även fast det rör om duktigt i grytan
*L.R*
Posts: 60
Joined: 01 Apr 2008, 01:33
Location: Norra sthlm

Post by *L.R* »

dessutom vill de ha lastsignal.

man går det inte att använda vanosen om en av/på-funktion? har var programerbar utgång på sprutet så är det ju lätt att styra.. dock inte lika fint som steglös jsutering och ständig optimering av fasningen.

kanske måste man modda själva hårdvaran för att få den att fasa lämplig vinkel.


går det på en motor med vanos att bara koppla ur den och köra på som vanligt?
Robert 1
Posts: 57
Joined: 20 Jan 2006, 21:09

Post by Robert 1 »

Varför inte modifera luftmassemätaren och mappa orginalsprutet? Det finns folk som kan det också. Då får man alla trevliga funktioner kvar som orginal styrsystemet har.

Robert
Siktar på en riktigt låg 10:a
hartge
Posts: 1491
Joined: 22 Nov 2005, 20:34
Location: Åtvidaberg

Post by hartge »

hur blir det med ews systemet när man ska ha dit ett nytt styrsystem???
bmw 530d -10
BMW 320 -89


pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
Post Reply