Bmw M3 E36 3.2 Turbo 600Hp - 4SALE -
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Update -
Idag ska vi programera sprutet efter vissa parametrar så vi får korrekt bas mapp med spridarna,lmm etc..när vi fått bilen att gå bra och vet vart vi är i mappen bokar vi tid på Motornord och justerar in grejjerna.
Än så länge har bygget gått ganska smärtfritt måste ja säga, fortf en hel del kvar så vi får se vart d bär av
Nu får snön försvinna för snart är det hojsnytardax!!
Idag ska vi programera sprutet efter vissa parametrar så vi får korrekt bas mapp med spridarna,lmm etc..när vi fått bilen att gå bra och vet vart vi är i mappen bokar vi tid på Motornord och justerar in grejjerna.
Än så länge har bygget gått ganska smärtfritt måste ja säga, fortf en hel del kvar så vi får se vart d bär av
Nu får snön försvinna för snart är det hojsnytardax!!
För oss går det illa...efter 3 x 40 timmar nerlagt lutar det STARKT åt att inte använda ett Piggyback system (även om så avancerat) på en 3.2...MSS50 (3.2:ans styrsystem) lurar man inte speciellt lätt och den skriker rätt ut för minsta lilla avikelse!!...vi får det inte att funka tillfredställande
Nu står vi här....i valet eller kvalet VANOS eller inte VANOS..inte sååå lätt då vi byggt setupen efter just vanos/orginal ecu etc...BLÄ!!!!!!!!!
Nu står vi här....i valet eller kvalet VANOS eller inte VANOS..inte sååå lätt då vi byggt setupen efter just vanos/orginal ecu etc...BLÄ!!!!!!!!!
Niklas_81 wrote:Tråkigt att ni inte får det att funka som ni hade tänkt er. Tänk om ni hade jobbar 3x40 tim då hade ni kunnat köpa ett motec . Själv kör jag haltech e11 på min s50 och det funkar klockrent med vanosen.
Mvh Niklas
3.0 och 3.2 har 2 skiljda vanos enheter...och 2 HELT skiljda styrsystem...som natt och dag!
yo, skit i vanosen då? bara krångel....
fick för mig nån stans att ni skulle köra autronic? eller har jag blandat ihop nåt som vanligt?
kasta vanosskiten i sopen och häng på ett sm4 istället!
/mvh
fick för mig nån stans att ni skulle köra autronic? eller har jag blandat ihop nåt som vanligt?
kasta vanosskiten i sopen och häng på ett sm4 istället!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Kör vanosen med orig boxen kvar, sen hänger du dit ett sprut också som styr soppa/tänding.
Då måste vi ha dubbla trigger givare..vanosen vill ha en massa olika saker intakt för att lira..TPS,TRIGGER etc etc...det är så avancerat så jag är ytterst osäker att det funkar
Det lutar med slagsida åt att vi stummar vanosen och kör ett Standalone och tändbox...effekten lär vi få iaf så det är nog det minsta problemet...även fast det rör om duktigt i grytan
dessutom vill de ha lastsignal.
man går det inte att använda vanosen om en av/på-funktion? har var programerbar utgång på sprutet så är det ju lätt att styra.. dock inte lika fint som steglös jsutering och ständig optimering av fasningen.
kanske måste man modda själva hårdvaran för att få den att fasa lämplig vinkel.
går det på en motor med vanos att bara koppla ur den och köra på som vanligt?
man går det inte att använda vanosen om en av/på-funktion? har var programerbar utgång på sprutet så är det ju lätt att styra.. dock inte lika fint som steglös jsutering och ständig optimering av fasningen.
kanske måste man modda själva hårdvaran för att få den att fasa lämplig vinkel.
går det på en motor med vanos att bara koppla ur den och köra på som vanligt?