BMW E30 | 325 TURBO - 11.00sek / 208km/t
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Nisse Järnet
Heh, kung och kung.Nisse Järnet wrote:CooltSnacka om att vara kung i skolan
Då vi stog och lyssnade på bandet som spelade hörde jag två yngre killar stå och prata om bilen, vi stog bredvid dem.
"Vad fan? Dåren har ju kvar innertaken, pffffffff"
"Folk rejsern går säkert hårdare"
- Då skrattade jag och Erik så vi fick gå iväg en stund ;P
- Nisse Järnet
Hahaha utmana dom ett rejs när det blivit torrtpeppe wrote:Heh, kung och kung.Nisse Järnet wrote:CooltSnacka om att vara kung i skolan
Då vi stog och lyssnade på bandet som spelade hörde jag två yngre killar stå och prata om bilen, vi stog bredvid dem.
"Vad fan? Dåren har ju kvar innertaken, pffffffff"
"Folk rejsern går säkert hårdare"
- Då skrattade jag och Erik så vi fick gå iväg en stund ;P

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
det kommer alltid finnas folk som ska se ner/tracka ens projekt...
om dem e avundsjuka eller bara allmänt pantade o inte vet bättre är individuellt
...
menar inte att man ska få ta lite negativ kritik oxo.. de ingår i all bilbgande, men de som ger kritiken kan göra det på ett bättre eller sämre sätt...
tex.. " bilen e fin, men jag gillar inte den sortens front"..<fint sätt o säga att man inte gillar fronten..
"alltså, ja bara spyr när ja ser din bil framifrån"..>sämre sätt att säga de
...
nåja.. nog sagt om det...
lite kritik till dig här
..
"din bil e ball, MEN ja gillar inte höjdskillnaden mellan däck o skärmkant"
.... nä, ja vet att du ska fixa de
..
men en fråga.. elfläkten.. märke/vilken bil eller lastbil/mått/pris
om dem e avundsjuka eller bara allmänt pantade o inte vet bättre är individuellt

menar inte att man ska få ta lite negativ kritik oxo.. de ingår i all bilbgande, men de som ger kritiken kan göra det på ett bättre eller sämre sätt...
tex.. " bilen e fin, men jag gillar inte den sortens front"..<fint sätt o säga att man inte gillar fronten..
"alltså, ja bara spyr när ja ser din bil framifrån"..>sämre sätt att säga de

nåja.. nog sagt om det...
lite kritik till dig här

"din bil e ball, MEN ja gillar inte höjdskillnaden mellan däck o skärmkant"

men en fråga.. elfläkten.. märke/vilken bil eller lastbil/mått/pris

Noterade att den gammla webservern jag hade bilderna på har gått i graven, fräckt.
Jag var på BMW och hämtade ut lite delar.
Excentriska bultar och brickor från E34 M5, jag ska bygga om bakvagnen så att jag kan justera camber och toe-in.
Som alla vet så blir det ju galet då man sänker dessa bilar.
Så här ser bulten ut:

Så här ser justerings brickorna ut, fick måtten av Pelle. Tackar, tog en stund att rita upp ( första gången jag andvände SolidWorks )

Förutom det så ska jag väll köpa ett FK Köningsport 60/40 kitt.
Höll dock på att glömma att Bäckis sålde en 320i '86 topp åt mig, han skulle även svetsa den.
Så då den kommer hem blir det att börja bearbeta den. Ett par timmar med slipen.
Hejs svejs.
Jag var på BMW och hämtade ut lite delar.
Excentriska bultar och brickor från E34 M5, jag ska bygga om bakvagnen så att jag kan justera camber och toe-in.
Som alla vet så blir det ju galet då man sänker dessa bilar.
Så här ser bulten ut:
Så här ser justerings brickorna ut, fick måtten av Pelle. Tackar, tog en stund att rita upp ( första gången jag andvände SolidWorks )

Förutom det så ska jag väll köpa ett FK Köningsport 60/40 kitt.
Höll dock på att glömma att Bäckis sålde en 320i '86 topp åt mig, han skulle även svetsa den.
Så då den kommer hem blir det att börja bearbeta den. Ett par timmar med slipen.
Hejs svejs.
Linje? Du tänkte på gymnasie linje?Krillian wrote:nicit.![]()
vilken linje går du??
Går Anläggning heter det. Kör grävare, hjulare, väghyvel

Tackar.e30 344i wrote:Hallå.. Fet bil du bygger.. En liten fråga btr på bilderna är de den som PPF säljer??
Den är linjär eller vad de nu heterDu förstår nog vad jag menar...
Hittar inte den i "butiken"
Mvh Macke....
Bygger bruks touring 325ixt...
Japp det är den som PPF säljer, finns den inte i butiken så snacka med någon av Andreosarna så styr dom nog upp det.
325IX T är riktigt trevliga

Fick hjälp av Erik idag!

Mina vänner försöker göra en sexig pose, verkar som dom misslyckades för Lina tittade bort

Ser ju som bra ut då det är snö ute, måste bli en vinterbil av denna tror jag.

1,2,3 dags att skruva.

Bort med ARP bultarna för att skrubba lite deck, kika lite, fundera en stund.

Min pappa i egen hög person. Tydligt att han är en jänke åkare då han bokstavligen trampar på min BMW :/
( Han frågade om lov dock ) hehe

Ecke städar lite. Gick bra idag, bra fart helt klart. Erik har sytt 28 stygn i ena fingret för han klippt en sena, så han mekade med en hand. Han var dock snabb.

Rock n roll, bara fjädrarna och ventilerna kvar, inga synliga sprickor dock så måste vi tvätta upp na och göra en bättre översyn.

Här testar hon sitt nya garage
Tomorrow we will be starting the work on the 320i head, i'll have some pics for you then.
Mina vänner försöker göra en sexig pose, verkar som dom misslyckades för Lina tittade bort

Ser ju som bra ut då det är snö ute, måste bli en vinterbil av denna tror jag.
1,2,3 dags att skruva.
Bort med ARP bultarna för att skrubba lite deck, kika lite, fundera en stund.
Min pappa i egen hög person. Tydligt att han är en jänke åkare då han bokstavligen trampar på min BMW :/
( Han frågade om lov dock ) hehe
Ecke städar lite. Gick bra idag, bra fart helt klart. Erik har sytt 28 stygn i ena fingret för han klippt en sena, så han mekade med en hand. Han var dock snabb.
Rock n roll, bara fjädrarna och ventilerna kvar, inga synliga sprickor dock så måste vi tvätta upp na och göra en bättre översyn.
Här testar hon sitt nya garage

Tomorrow we will be starting the work on the 320i head, i'll have some pics for you then.
- Butchermardin