Prog eller ställbar BTR till m20 snikturbo?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Prog eller ställbar BTR till m20 snikturbo?
Vilket är att föredra vid en "vanlig" snikkonvertering? (svarvade kolvar + mls och arp)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Nisse Järnet wrote:Jo det är sant, är väl bara att ta ur tråden om man kör ARP?jeppan wrote:när du ändå har maskinen lyft så kan du ju lika gärna o-ringa.
vitsen med mls är att man slipper svarva kolvar mm bara lyfta toppen o montera. Då behöver du ju inte lyfta ur motorn man spar tid.
Har man mls så ska man ha Arp!.
svarvar du kolvar så kör man med oringning och orginalpackning
och arp!
självklart kan man ha mls 1,8mm och svarvade kolvar men det blir mer jobb och lite dyrare fast inte i längden. Om man måste riva toppen några gr:wink: ! Då blir det dyrare med oringning och orginal packning.
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
knotan wrote:har du ändå ur motorn å tar isär den så är det klart att du ska o-ringa blocket å byta allt som är dåligt, nått annat vore ju som sagt redigt dumt.
tjockare toppackning är ju bara en genväg om man inte orkar ta ut/å isär motorn
håller med "knotan" helt och hållet. men om du bara ska byta ram och vevlager så behöver du ju inte lyfta ur motorn de gjorde jag och en kompis på plats på en 164 sugis bara att släppa fästena och spänna upp den så gott det går. då sparar du ju tid då är det ju ide att börja fundera på mls.. men om du ska lyfta ur maskinen ska du ju helt klart o-ringa.
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
0733/52 26 88
Är det någon som lyckats ha sönder en mls-packning? Om den nu skulle gå sönder är det ju inte kul. O-ringning skall väl hålla o skulle packningen gå sönder så kostar den ju iaf inte lika mkt pengar som en ny mls...
Låter tankarna flyga fritt (detta är mitt resonemang)...
Låter tankarna flyga fritt (detta är mitt resonemang)...
/Apoptygma
Kärrorna:
BMW 325 -88 (projektbilen)
BMW M3 GT -95 (ögonstenen)
Kärrorna:
BMW 325 -88 (projektbilen)
BMW M3 GT -95 (ögonstenen)