e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Någon som har en susning om vad min turbo klarar av att leverera?
Hoppas på att kunna ladda minst 1 bar och landa på kring 400 friska ?
Turbonetics T3/T4 Stage 3 wheel. 0.63 instansat i avgashuset.
Hoppas på att kunna ladda minst 1 bar och landa på kring 400 friska ?
Turbonetics T3/T4 Stage 3 wheel. 0.63 instansat i avgashuset.
Last edited by ippe on 26 Feb 2008, 10:00, edited 1 time in total.
400hk lär den klara av att leverera men den är den lika stor in som ut?
kanske lär ladda mer än 1bar isf..
Mvh
kanske lär ladda mer än 1bar isf..
Mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Blev en sväng i garaget med tobymontana!
Monterade koppling och förlängde kopplingsarmen tillslavcylindern och div.
Koppling på plats. M20 svänghjul orig lamell 618 platta.
Mätte ut hur mycket som behövdes förlängas
Kapade upp rätt mått
Svetsade ihop.
Monterade spakställ och div.Sedan blev det tvätt av motorrum någon timma.
Måste ha tag n metallpackningemellan block och låda innan jag kan slänga ner motorn. Någon?
Hur är det sedan med m20 starten. Bulta dit med orig bultar eller ska den justeras något för att ligga rätt mot hjulet? Tycker minnas att jag läst något sådant.
Monterade koppling och förlängde kopplingsarmen tillslavcylindern och div.
Koppling på plats. M20 svänghjul orig lamell 618 platta.
Mätte ut hur mycket som behövdes förlängas
Kapade upp rätt mått
Svetsade ihop.
Monterade spakställ och div.Sedan blev det tvätt av motorrum någon timma.
Måste ha tag n metallpackningemellan block och låda innan jag kan slänga ner motorn. Någon?
Hur är det sedan med m20 starten. Bulta dit med orig bultar eller ska den justeras något för att ligga rätt mot hjulet? Tycker minnas att jag läst något sådant.
Här jäklar händer det grejor.
Nu känns det verkligen att man ligger en hel del efter
Jobba på
Nu känns det verkligen att man ligger en hel del efter
Jobba på
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Då har man hängt i motorn.
Skönt att kunna torrbryta lite växlar igen!
Sen var det dags att dra runt motorn för att kolla så man har oljetryck.
Kopplar startmotor gör allt redo. Sen ska jag dra runt skiten med spärrskaft för att kolla så allt står rätt till...
Självklart är det något som kärvar går lätt som det ska sen tar det emot och går riktigt trögt för att sedan lossna och gå som det ska, för att sedan kärva igen.
Bort med ventilkåpa ur med kammar, det är uteslutet.
Drog runt motorn flertalet varv innan koppling svänghjul åkte på, så något på den sidan måste det nästan vara men vad är frågan....?
Skönt att kunna torrbryta lite växlar igen!
Sen var det dags att dra runt motorn för att kolla så man har oljetryck.
Kopplar startmotor gör allt redo. Sen ska jag dra runt skiten med spärrskaft för att kolla så allt står rätt till...
Självklart är det något som kärvar går lätt som det ska sen tar det emot och går riktigt trögt för att sedan lossna och gå som det ska, för att sedan kärva igen.
Bort med ventilkåpa ur med kammar, det är uteslutet.
Drog runt motorn flertalet varv innan koppling svänghjul åkte på, så något på den sidan måste det nästan vara men vad är frågan....?
Blev lite mer skruvande igår. Jobbade upp oljetryck och olja kommer det till turbon !
Bara att snöra i kammarna igen och tima
Gjorde plats för intercoolern.
Ser helt OK ut. Fattas bara en lack på fronten.
Tänkte roa mig med att börja koppla upp lite idag..
Vilka ingångar ska man behöva plugga till insuget?
Någon som följer tråden överhuvudtaget ?
Bara att snöra i kammarna igen och tima
Gjorde plats för intercoolern.
Ser helt OK ut. Fattas bara en lack på fronten.
Tänkte roa mig med att börja koppla upp lite idag..
Vilka ingångar ska man behöva plugga till insuget?
Någon som följer tråden överhuvudtaget ?
Varje dag, varannan iaf
Per Grafström
perper_87@hotmail.com
maila om ni vill ha nr.
Sveriges fräschaste 318is?
garage hyres i övik
perper_87@hotmail.com
maila om ni vill ha nr.
Sveriges fräschaste 318is?
garage hyres i övik
Då blev den startad igår
Skönt som fan efter allt jobb med motorn.
En liten film från första uppstarten
http://www.megaupload.com/?d=ZXIFU0F0
Nu återstår det att bygga avgas, dra klart tryckrör och sprut
Skönt som fan efter allt jobb med motorn.
En liten film från första uppstarten
http://www.megaupload.com/?d=ZXIFU0F0
Nu återstår det att bygga avgas, dra klart tryckrör och sprut