Var i garaget efter skolan idag och bytte stötdämparna + fjädrarna bak, sedan gjorde jag massa småskit som att provmontera spakstället, slipa karosserikit osv. Alla skarvar i bilen kommer svetsas efter att jag har fått väck all äcklig massa. Det kommer bli skoj att se vad den väger sedan men nackdelen är att den knappt ser sänkt ut då den inte väger ett skit. Får se hur jag löser det. Jag köpte även en ljuddämpare och ett flexrör av AndreasT i veckan, får se om dämparen dämpar något efter att ha plågats en sommar i hans bil
För övrigt får vi se hur mycket som jag ska göra innan sommaren men det ser förjävligt ut under bilen så det vore skönt att få det fräsht där men det får nog vänta tills jag lackar om hela bilen till nästa år. Nya bussningar och topplagringar i bakvagnen blir det iallafall då den vart orolig som satan då jag körde med den förra sommaren.
Bilder:
Tattarlösning istället för fjäderspännare, totalt livsfarligt.
Stötdämpare och fjäder borta.
På plats.
Diffästet, bör nog förstärkas förr eller senare.
Ljuddämparen, ska kutta ändrören och svetsa på en fin krök sedan.
Flexröret.
Kapat lite mer som sagt, får se hur djupt in mot rutan man kan ta innan den faller ner.
Som ni ser är det fortfarande en SUV
Något liknande detta vore lagom - PS bild.
Sedan spaken i bilen, just nu fungerar trean och fyran med en massa jävla glapp.
Kommer mer imorgon.
mvh Mathias