525 M20 Turbo, Nya bilder
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
-
Ännu en updatmed dåliga bilder men det är ju bättre än inga alls
Idag har jag svetsat dit en 90 gradig vinkel med rätt gänga för oljetrycket på en fläns till turbon samt svetsat dit ett rör mellan Wastgaten och downpipen så att man kan höra eventuella spikningar när man ska mappa iaf.
Slänger även in en bild på kollektorn då jag såg att jag inte lagt in någon.
Idag har jag svetsat dit en 90 gradig vinkel med rätt gänga för oljetrycket på en fläns till turbon samt svetsat dit ett rör mellan Wastgaten och downpipen så att man kan höra eventuella spikningar när man ska mappa iaf.
Slänger även in en bild på kollektorn då jag såg att jag inte lagt in någon.
Tidigare kallad Subidius
-
Ser bra ut, gillar att du kör med E34
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
- P.Herrdahl
-
Kul med lite feedback Kabelhärvan från Megasquirtet blir lödd på orginalhärvan så det blir ingen adapter. Funderade på att sätta MS kortet i en orginal styrbox men det orkade jag inte sen
Oljeretur (slang beställd)
Batteriet bor varmt och tryggt numera:
Bonusbild:
Spole med inbyggt tändsteg:
Dump:
Kabelhärva:
Kvar till start är: Slangar till oljan som kommer på onsdag, Slangar till Dump, wastegate, laddtrycksmätare,map-sensor. Samt koppla in tändsteget. Kanske mer men det är detta jag kommer på nu
Oljeretur (slang beställd)
Batteriet bor varmt och tryggt numera:
Bonusbild:
Spole med inbyggt tändsteg:
Dump:
Kabelhärva:
Kvar till start är: Slangar till oljan som kommer på onsdag, Slangar till Dump, wastegate, laddtrycksmätare,map-sensor. Samt koppla in tändsteget. Kanske mer men det är detta jag kommer på nu
Tidigare kallad Subidius
-
-
Idag har lite hänt. Kabelhärvan åkte i bilen och kablarna till tändsteget och lufttempgivarna gjordes. En mutter svetsades på tryckröret fär att sätta lufttemgivaren i. (Kabelhärvan ska "kläs om" på vissa ställen)
Halvklart:
Lufttemgivare och en annan dumpventil:
Just nu kan man kalla det HÄRVA!:
Får jobba lite på något värmeavvisande:
Domma småttingarna ska även kopplas in:
Halvklart:
Lufttemgivare och en annan dumpventil:
Just nu kan man kalla det HÄRVA!:
Får jobba lite på något värmeavvisande:
Domma småttingarna ska även kopplas in:
Tidigare kallad Subidius
-
Shomakie: Om det är svårt vet jag inte riktigt eftersom att jag inte vet om det funkar Nej men det verkade funka så utifrån det jag mätte. Megasquirtets kabelhärva ville ha huvudrelät och bränslepumpsrelät på samma sätt som orginalhärvan va kopplad. Sen är det ju bara att följa kabelfärgerna upp till det gamla koplingsstycket för att se om det stämmer. Den ända signalen man inte kunde ta där va en till soppapumpen då orginalhärvan hade ett motstånd på 330 Ohm, men den kan man ju koppla direkt på 85 på relät. Sen får man ju löda om vissa kontakter och så. Minus till tändspolen kopplade jag till att styra tändsteget, istället för kontakten till tomgångsstabilisatorn satte jag lufttempgivaren osv. Bara att fråga på om ni vill veta mer
Tidigare kallad Subidius
-
- P.Herrdahl
-
-
Det blev ingen film Det verkar behövas en annan mjukvara till styrboxen när man ska köra med VR-sensor istället för hallgivare. Tändsteget får spänning och signal men det blir ingen gnista. Spridarna får spänning fram så förmodligen beror det på triggersignalen att den inte startar.
Seriös oljeslang till turbon
Megatune:
Seriös oljeslang till turbon
Megatune:
Tidigare kallad Subidius
-