Söderlings Volvo 242 -75 M50B29

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Jo de kändes skapligt, va så svårt å känna riktigt de lilla ja körde.
Va bilar överallt å rätt halt, hoppas på lite fint väder i helgen så kanske de blir lite mer åka. Men den kändes betydligt värre än förra året, å då har ja även bytt utväxlingen ju från 3.7? till 3.31

Så du ska ha allt beröm för ett bra jobb du gjorde på den Ärtan
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Bilder från bromsningen idag.
Det ja filmade vart ljudet inte så bra på. Det fräste mest när WGn öppna :(

Image

Image
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Grattis som fan :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
525mannen
Posts: 772
Joined: 03 Sep 2007, 14:02

Post by 525mannen »

Tokfränt bygge o fina effektsiffror! =)
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

tänk vid 2 bar :) Grttis
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Bromspapper på det färdiga resultatet med 0.7bar

Image

Här är första pullet på 0.8bar
Dom nedre raka linjerna är efter han släppt gasen

Image
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

känns som ett ganska kort register va?
sjuk effekt vid det lilla laddet:D grattis!
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

I fredags uppe hos PPF och bromsa bilen

Image


Bestämde mig i måndags å i tisdags vart de såhär

Image

Image

Image


Igår skruvade ja isär motorn

Image

Image

Image


Dessa är ett minne blott :D

Image


Har vart uppe å lämnat blocket för fräsning för pyramidringar, och hämtat lite grejjer.

Image


CP kolvar och 1600cc spridare är beställda och ja hoppas ja får grejjerna så snart som möjligt så man får sätta ihop den igen. Å sen jävlar, då är det inga 0.7bar som gäller :twisted:
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Fy fan va grymt. Go effekt vid så lite ladd, kommer plöjja på bra när du vrider på kran, det är väl rätt säkert! :twisted:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Borde kunna bli 750hk hjulen iafl, hur länge håller volvo bakaxeln då? :lol:
sidenmark
Posts: 634
Joined: 20 Nov 2005, 16:54
Location: örebro

Post by sidenmark »

Söderling wrote:I fredags uppe hos PPF och bromsa bilen

Image


Bestämde mig i måndags å i tisdags vart de såhär

Image

Image

Image


Igår skruvade ja isär motorn

Image

Image

Image


Dessa är ett minne blott :D

Image


Har vart uppe å lämnat blocket för fräsning för pyramidringar, och hämtat lite grejjer.

Image


CP kolvar och 1600cc spridare är beställda och ja hoppas ja får grejjerna så snart som möjligt så man får sätta ihop den igen. Å sen jävlar, då är det inga 0.7bar som gäller :twisted:


fy fan du kör på hårt ser jag :) ska bli kul o se
mvh robban
070-4944680
Vesslan
Posts: 109
Joined: 30 May 2007, 20:44

Post by Vesslan »

Grrr :twisted: det ända rätta mer o värre... Hoppas all kring utrusting håller... du kanske få bunkra lite drivaxelar?? :lol:
MVH Robin
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Bmwandreas wrote:Borde kunna bli 750hk hjulen iafl, hur länge håller volvo bakaxeln då? :lol:

Hoppas den håller i bänken iaf :)


sidenmark wrote:fy fan du kör på hårt ser jag :) ska bli kul o se
mvh robban

Ja de va nog lika bra, inge kul om kolven delar sig.
Vart lite "idiotförklarad" av nån som undra va ja tänkte på när man bygger en motor som bromsa 630hk som inte ens var optimerad, med orginalkolvar. Hehe, men han fick ju sälja nya till mig :D
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

hehe de går åt rätt håll ser ja :)
blir de fortfarande m50 blocket med 86borr eller?

Mvh:peter
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

moonzhine wrote:hehe de går åt rätt håll ser ja :)
blir de fortfarande m50 blocket med 86borr eller?

Mvh:peter

Japp, ja fortsätter åka med samma block
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

såna kammar måste ja skaffa, sj fick ja bara ut 460hk på hjulen vid 0.75 i en s50:)
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Imponerande mekartempo och kul bygge!

När får du laddtryck så att det börjar dra rejält?
Post Reply