Motorarbeten

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Motorarbeten

Post by Nisse Järnet »

Fixar ni balansering av vev, invägning av stakar och sånt kul? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vi har inte möjlighet att väga in lill och storände på vevstakar. Balansering kommer snart att utföras då en firma här i stan köpt en dynamisk maskin.
User avatar
Flame
Posts: 152
Joined: 20 Nov 2005, 18:18
Location: Avesta

Post by Flame »

få man veta vilken firma det gäller?? har presis rivit min motor å har tänkt balansera veven.
ska man ha svänghjul å remskiva monterat när man balanserar?
Nicklas Florén
Nissan Navara 3,0-13
Porsche 997 Carrera RS-08
Chevrolet Camaro Z06-67
Alfa Romeo 1750 Gtv -70
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Jo, remhjul,svänghjul och tryckplatta skall vara monterade
Henrik Back
User avatar
Flame
Posts: 152
Joined: 20 Nov 2005, 18:18
Location: Avesta

Post by Flame »

Henka. wrote:Jo, remhjul,svänghjul och tryckplatta skall vara monterade

hehe, sitter igen tryckplatta på mitt (motor)svänghjul :D
Nicklas Florén
Nissan Navara 3,0-13
Porsche 997 Carrera RS-08
Chevrolet Camaro Z06-67
Alfa Romeo 1750 Gtv -70
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Brukar inte Sacsh bjuda på noll balanserade tryckisar och kopplingar från fabriken?
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

peppe wrote:Brukar inte Sacsh bjuda på noll balanserade tryckisar och kopplingar från fabriken?


om dom är nollbalanserade måste jag ändå ha med tryckplattan när jag balanserar remskiva/vevaxel/svänghjul i ett "paket" ? eller kan jag balansera utan tryckplattan och skruva dit den när jag skruvar ihop motorn och fortfarande ha balans i "vevaxelpaketet" ?

Mvh ///Rille
Nobbe

Post by Nobbe »

E21_Rille wrote:
peppe wrote:Brukar inte Sacsh bjuda på noll balanserade tryckisar och kopplingar från fabriken?


om dom är nollbalanserade måste jag ändå ha med tryckplattan när jag balanserar remskiva/vevaxel/svänghjul i ett "paket" ? eller kan jag balansera utan tryckplattan och skruva dit den när jag skruvar ihop motorn och fortfarande ha balans i "vevaxelpaketet" ?

Mvh ///Rille


Är allt noll-balanserat var för sig så äre noll-balanserat när det sitter ihop med. Annars äre inte noll balanserat :wink:

Annars blire ju jobbigt om nån dum-fan ballanserar allt ihop å tex tar vikt på svänghjulet för å kompensera på veven, sen när du byter svänghjul så äre bara å balansera om rasket. El tex tryckplattan.

Men de e ju självklart att man kontrollerar när allt sitter ihop.
Post Reply