Motorarbeten
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Motorarbeten
Fixar ni balansering av vev, invägning av stakar och sånt kul?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
peppe wrote:Brukar inte Sacsh bjuda på noll balanserade tryckisar och kopplingar från fabriken?
om dom är nollbalanserade måste jag ändå ha med tryckplattan när jag balanserar remskiva/vevaxel/svänghjul i ett "paket" ? eller kan jag balansera utan tryckplattan och skruva dit den när jag skruvar ihop motorn och fortfarande ha balans i "vevaxelpaketet" ?
Mvh ///Rille
E21_Rille wrote:peppe wrote:Brukar inte Sacsh bjuda på noll balanserade tryckisar och kopplingar från fabriken?
om dom är nollbalanserade måste jag ändå ha med tryckplattan när jag balanserar remskiva/vevaxel/svänghjul i ett "paket" ? eller kan jag balansera utan tryckplattan och skruva dit den när jag skruvar ihop motorn och fortfarande ha balans i "vevaxelpaketet" ?
Mvh ///Rille
Är allt noll-balanserat var för sig så äre noll-balanserat när det sitter ihop med. Annars äre inte noll balanserat
Annars blire ju jobbigt om nån dum-fan ballanserar allt ihop å tex tar vikt på svänghjulet för å kompensera på veven, sen när du byter svänghjul så äre bara å balansera om rasket. El tex tryckplattan.
Men de e ju självklart att man kontrollerar när allt sitter ihop.