Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 12 Jan 2008, 23:30
Tack. Då var det det där med inbyggd wg. vet inte hur mycket jobb det är att ta bort den??
Vet inte vad det är för fläns på den där, har T3 på mitt grenrör och ids fan int byta, då T4 är bra mycket större!
Micke johansson
Posts: 2175 Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå
Post
by Micke johansson » 12 Jan 2008, 23:33
Du gängar en skruv i locket " Down pipe Flänsen " så locket förbli stängt hela tiden. det fixar du på en kvart
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 12 Jan 2008, 23:45
Nu är blocket redo att få delarna monterade som är påväg, rengjort med automatolja i cylindrar osv, från honingsolja och annat skit som följt med.
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 13 Jan 2008, 00:00
Du gängar en skruv i locket " Down pipe Flänsen " så locket förbli stängt hela tiden. det fixar du på en kvart
Jasså! så enkelt.. trodde det skulle svetsas och jävlas med annat.
då är det ju fan bara handla..
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 13 Jan 2008, 00:16
Turbon på bilderna är till salu. T04b,T3 fläns
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 15 Jan 2008, 20:32
Ett stycke dieselvev
Troligtvis kommer alla lager osv imorgon.. så man kan börja skruva lite
p_stman
Posts: 244 Joined: 06 Aug 2007, 16:03
Location: Avesta
Post
by p_stman » 27 Jan 2008, 13:30
MathiasH wrote: Storås wrote: Volvo gör väl inga 6 cylindriga gjutjärnsblock ?
Jodå, lastbilsblocken är 6cyl och i gjutjärn^^
och gamla b30 från 164:an
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 10 Feb 2008, 17:05
Nu har det hänt lite idag.. efter att det stått lite still.
Nya ringar och lager monterade, och nersvarvade skirtar.
Och viktade på 1-3 tiondel
och sitter nu i blocket
Fick ny oljepump också
Svarvade en fläns till turbon, för 3,5" downpipe.
Last edited by
bmwHolmberg on 17 Feb 2008, 02:13, edited 1 time in total.
JolleL
Posts: 304 Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå
Post
by JolleL » 10 Feb 2008, 18:07
Nu är det inte långt kvar
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 10 Feb 2008, 18:21
Nja det börjar ta sig
Det som är kvar är väl byta alla bussningar mot delrin eller liknande, dit med en lamelldiff. Flocka brädan osv. Stolar.. och 100 andra småsaker som dyker upp!
roosen69
Posts: 226 Joined: 11 Jan 2008, 15:46
Location: Norrland
Post
by roosen69 » 13 Feb 2008, 17:09
ser som vanligt bra ut
blir kul se dina bakljus i sommar
hur mycke tog du ner skirten?
bmwHolmberg
Posts: 346 Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå
Post
by bmwHolmberg » 13 Feb 2008, 20:08
ser som vanligt bra ut blir kul se dina bakljus i sommar hur mycke tog du ner skirten?
Tack, är själv rätt nöjd
Till linjen som går runt i kolvarna tog jag ner, kom inte ihåg hur mycket det var. Kolla i dina kolvar så ser du, detta är ju endast nödvändigt med 2,7 då kolvarna tar i veven annars.