bmwpower.no - e30 325i 2.7 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmwpower.no
- Posts: 9
- Joined: 06 Mar 2007, 23:20
- Contact:
bmwpower.no - e30 325i 2.7 turbo
Tenkte det var på tide å legge ut noen bilder fra mitt prosjekt!
Må til ppf og mappe motoren når de får klar bremseutstyr....
Bilen min skal se ganske orginal ut utenpå, det er i allefall tanken... ulv i fåreklær
Innsprut/tenning:
* Haltec E6K datasprut/tenning
* WasteFire tenning (3 stk dobble coiler)
* 3 bar map sensor
* Aeromotive justerbar bensintrykksregulator
* 6 stk Siemens dyser, 599ccm @ 3bar
* 2 stk Bosch 984 bensinpumper (rekker til ca 1000hk)
* Catch tank for bensin i reservehjulsbrønn
* Spesiallaget alu fuelrail med AN-6 tilkoblinger og slanger
Motor:
* Fabrikkny orginal BMW topp, portet av PPF
* Sveiste vannkanaler i topp av PPF
* Kraftige ventilfjærer og retainers
* Emen 300/300 grader turbokam, 12.3 mm løft
* DBilas Dynamics justerbart kamdrev
* ARP studs toppbolter
* Oringet BMW M20B25 motorblokk, 84mm borring
* Smidd veiv fra m21, 81mm slanglengde
* Hprofil stålråder 130mm
* Smidde JE Racing lavcompstempler, komp. forhold 8:1
* Balansert veivparti
* Vektjusterte råder og stempler
* PPF Forsterkningsplate i bunn av motor
Turbo/grenrør/Intercooler/Innsug:
* 6-1 Grenrør, laget i syrefast rustfritt, polert
* Turbonetics T-62 turbo m/kjeramiske kulelager. Polert hus
* Turbonetics Racegate wastegate
* TurboXS High Performance dualstage boost controller
* Spesiallaget "as large as possible" intercooler, High Flow
* Spesiallaget alu innsug
* Wilson 80mm spjeldhus
* PPF 50mm dumpventil
Drivlinje:
* Forsterket Sachs 618 trykkplate
* 4 puck sinterlamell
* ZF M3 E36 girkasse
* Hardyskive fra M5 3.8l
* Mellomaksel fra 325E
* M3 25% diffbrems, 3.25 utveksling
Understell:
* H&R Coilover kit, høydejusterbart
Bremser:
* Wilwood 345mm skiver
* Wilwood SuperLite IIA kalipere
* Stålomspunnede slanger
Må til ppf og mappe motoren når de får klar bremseutstyr....
Bilen min skal se ganske orginal ut utenpå, det er i allefall tanken... ulv i fåreklær
Innsprut/tenning:
* Haltec E6K datasprut/tenning
* WasteFire tenning (3 stk dobble coiler)
* 3 bar map sensor
* Aeromotive justerbar bensintrykksregulator
* 6 stk Siemens dyser, 599ccm @ 3bar
* 2 stk Bosch 984 bensinpumper (rekker til ca 1000hk)
* Catch tank for bensin i reservehjulsbrønn
* Spesiallaget alu fuelrail med AN-6 tilkoblinger og slanger
Motor:
* Fabrikkny orginal BMW topp, portet av PPF
* Sveiste vannkanaler i topp av PPF
* Kraftige ventilfjærer og retainers
* Emen 300/300 grader turbokam, 12.3 mm løft
* DBilas Dynamics justerbart kamdrev
* ARP studs toppbolter
* Oringet BMW M20B25 motorblokk, 84mm borring
* Smidd veiv fra m21, 81mm slanglengde
* Hprofil stålråder 130mm
* Smidde JE Racing lavcompstempler, komp. forhold 8:1
* Balansert veivparti
* Vektjusterte råder og stempler
* PPF Forsterkningsplate i bunn av motor
Turbo/grenrør/Intercooler/Innsug:
* 6-1 Grenrør, laget i syrefast rustfritt, polert
* Turbonetics T-62 turbo m/kjeramiske kulelager. Polert hus
* Turbonetics Racegate wastegate
* TurboXS High Performance dualstage boost controller
* Spesiallaget "as large as possible" intercooler, High Flow
* Spesiallaget alu innsug
* Wilson 80mm spjeldhus
* PPF 50mm dumpventil
Drivlinje:
* Forsterket Sachs 618 trykkplate
* 4 puck sinterlamell
* ZF M3 E36 girkasse
* Hardyskive fra M5 3.8l
* Mellomaksel fra 325E
* M3 25% diffbrems, 3.25 utveksling
Understell:
* H&R Coilover kit, høydejusterbart
Bremser:
* Wilwood 345mm skiver
* Wilwood SuperLite IIA kalipere
* Stålomspunnede slanger
BMWPOWER - GO FAST!
www.bmwpower.no
www.bmwpower.no
- bmwpower.no
- Posts: 9
- Joined: 06 Mar 2007, 23:20
- Contact:
hartge wrote:ser mkt fint ut !!!!
Takkar
Prøve å komme med noen nyere bilder. Bilen går som den skal og står klar i garasjen for mapping!!
Men den står på 18" sommerdekk, litt dårlig på norske vinterveier hehehe
BMWPOWER - GO FAST!
www.bmwpower.no
www.bmwpower.no
Norges grommeste M20 turbo, uten tvil. Lest på siden din lenge Henning og morro å følge med hvordan det har utvikla seg. Du var vel omtrent den første i Norge med (skikkelig) turbomotor i E30
Du får slenge opp en update da den har vært i dynoen, må se detta beistet i aksjon.
Prata med litt folk her i Gjøvik som visste hvem du var og de brukte ord som "jetfly"...blir litt smånervøs her
Stå på, finnes ikke bedre rusmiddel enn E30 turbo.
Du får slenge opp en update da den har vært i dynoen, må se detta beistet i aksjon.
Prata med litt folk her i Gjøvik som visste hvem du var og de brukte ord som "jetfly"...blir litt smånervøs her
Stå på, finnes ikke bedre rusmiddel enn E30 turbo.
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Jonte_smte
- Posts: 498
- Joined: 23 Aug 2006, 13:42
- Location: Vedevåg
- bmwpower.no
- Posts: 9
- Joined: 06 Mar 2007, 23:20
- Contact:
oddis wrote:Norges grommeste M20 turbo, uten tvil. Lest på siden din lenge Henning og morro å følge med hvordan det har utvikla seg. Du var vel omtrent den første i Norge med (skikkelig) turbomotor i E30
Du får slenge opp en update da den har vært i dynoen, må se detta beistet i aksjon.
Prata med litt folk her i Gjøvik som visste hvem du var og de brukte ord som "jetfly"...blir litt smånervøs her
Stå på, finnes ikke bedre rusmiddel enn E30 turbo.
Takk takk
Ja husker når jeg bygget første motoren, da var jeg ene og alene på treff med turbo i bmw. De fleste mente det var å banne i kirka, men sannelig kommet mye turbo bmw etterpå!
Det fungerer jo som faen!
Gleder meg til dyno er unnagjort.. få ting på papiret
BMWPOWER - GO FAST!
www.bmwpower.no
www.bmwpower.no
- bmwpower.no
- Posts: 9
- Joined: 06 Mar 2007, 23:20
- Contact:
Overcharged wrote:grymt fint motorrum! släng upp några fler bilder på kärran också! alltid kul att se!
verkar ju kunna gå på bredden iaf
hur mycket ladd kör du på och vilken effekt får du ut?
Har ikke kjørt noe høgt ladd på den her motoren enda, bare kjørt den inn. Må nok til Andreas og andreas og mappa litt før jeg kan gasse hehe
Slenger med noen bilder av karosset.. tatt med mobil så inte spesielt bra.
Men som sagt, den skal se ganske orginal ut
Riktignok litt store felger og bremser (inte bak.. enda.. hehe)
BMWPOWER - GO FAST!
www.bmwpower.no
www.bmwpower.no
- bmwpower.no
- Posts: 9
- Joined: 06 Mar 2007, 23:20
- Contact:
hartge wrote:vilket hr coilover kit kör du med ....clubsport ??
Hmm, husker faktisk inte. Må se i godkjenningspapirene.. hehe.
Kjøpte det av en tysker, var brukt i en mnd på en tysk bil.
BMWPOWER - GO FAST!
www.bmwpower.no
www.bmwpower.no
- bmwpower.no
- Posts: 9
- Joined: 06 Mar 2007, 23:20
- Contact:
- bmwpower.no
- Posts: 9
- Joined: 06 Mar 2007, 23:20
- Contact:
-
- Posts: 34
- Joined: 19 Jun 2007, 16:14