hur skall kammarna stå? m50, åtdragningsmoment kamaxlar?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
hur skall kammarna stå? m50, åtdragningsmoment kamaxlar?
hejsan!
håller på att montera ihop min m50 spis nu men har stött på ett litet "problem"!
jag vet inte hur kammarna skall stå i förhållande till veven!?
veven ställer jag naturligtvis efter märkningen på triggerhjulet, men hur skall kammarna stå? det finns ju lite pilar och körns-slag på dreven men jag kan inte få ut nåt vettigt av det!
så snälla hjälp mig nu måste ju vara någon som gjort det förut
mvh
håller på att montera ihop min m50 spis nu men har stött på ett litet "problem"!
jag vet inte hur kammarna skall stå i förhållande till veven!?
veven ställer jag naturligtvis efter märkningen på triggerhjulet, men hur skall kammarna stå? det finns ju lite pilar och körns-slag på dreven men jag kan inte få ut nåt vettigt av det!
så snälla hjälp mig nu måste ju vara någon som gjort det förut
mvh
Last edited by sjöbba on 16 Feb 2006, 09:36, edited 1 time in total.
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
stian329 wrote:Her ser du hvordan kammene skal være med verktøyet montert:
det är bara att sätta så att dom första nockarna på varje kam pekar snett uppåt mot varandra då? och sedan använda typ vattpass i bakkant för att kolla så dom linjerar?
mycket bra bild iaf tack!
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
ok! tack så mycket!
nån som vet åtdragningsmoment på kam-överfallen?
nån som vet åtdragningsmoment på kam-överfallen?
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
bäckis skrev i en tråd på gammla forumet att det fanns en bättre kaminställning än orginal på M50 när man kör med turbo, fast han ville inte skriva vad,
men han kanske har blirvit snällare nu o kan bjuda på en sen julklapp till forumsanvändarna =)
mvh Erik jakobsson
men han kanske har blirvit snällare nu o kan bjuda på en sen julklapp till forumsanvändarna =)
mvh Erik jakobsson
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Bäckis wrote:Man kan justera isär loobseparationen lite, det är samma ändring som man gör på M20 kammar när man slipar turboslipning, men där är förhållandet fast.
Tänk på att utan djupare ventilurtag finns det ingen plats för andra inställningar än original.
"lite" vad är det då?
du vet väll moment på överfallen också?
mvh
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
robert wrote:har för mig 15nm? men tycker de låter lite nu, men har för mig de iaf...
dom satt ju inte direkt hårt, men det är som du säger 15nm låter liiite lite!
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
så här kan den också se ut!
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732