Bmw 538 -90 Turbo - Uppdaterad 5/6-08 ett litet ljus :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bäckis wrote:en sista ot:
Micke lever väl på att bygga just chassien?
840 är motoreffekt.
Nog med ot nu, sorry.
E lugnt med OT så länge jag håller dom vid liv i min tråd ...jag vet att Micke pysslar med kolfiber på sidan om...inte Bärtan direkt ..sen vet jag att Jörgen,Tero,Jocke tycker att det finns mååånga punkter som skulle ha förbättrats på Chassiet...bla vikten borde ha gått få ner minst 100kilo...så att han skulle va chassie byggare...neee..
Inte mkt har hänt tyvärr..väntar på tomten vem vet han kanske har med sig ett paket från JE pistons
Blocket skickas på fräsning och isättning av pyramidringar, ska dock borras och deckas före såklart
imorgon kanske en bild på turbon o wg´n ramlar in o upp i tråden
Om ngn är sugen på en 650-700whp E34 kan ni PM:a , kommer byggas ihop..mappas och testköras..sedan är den till salu! , det har varit min tanke sedan turboraset i somras. (möjligen försäljningsbar närmare våren 2008)
Blocket skickas på fräsning och isättning av pyramidringar, ska dock borras och deckas före såklart
imorgon kanske en bild på turbon o wg´n ramlar in o upp i tråden
Om ngn är sugen på en 650-700whp E34 kan ni PM:a , kommer byggas ihop..mappas och testköras..sedan är den till salu! , det har varit min tanke sedan turboraset i somras. (möjligen försäljningsbar närmare våren 2008)
varför sälja? :/
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Überfet turbo
Riktigt fin WG!
Riktigt fin WG!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Vision79 wrote: Christell behövde 1900hk för att åka en hög 7:a..
1337 hk var det, och i en 1400 kg bil..
Vad är det för frän turbo du hittat i gömmorna?
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilket jävla as till turbo du har då
Med den där i rätt bil så lär man ju få strypa åt slutmuskeln där bak vid gaspådrag om man inte vill att det ska bli kladdigt!!! Jises vilket monster!!!
BALLT
Med den där i rätt bil så lär man ju få strypa åt slutmuskeln där bak vid gaspådrag om man inte vill att det ska bli kladdigt!!! Jises vilket monster!!!
BALLT
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
E30 325 turbo
Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
Då har man börjat skissa på nya kolvar som körs på berövat knep med M5 längd på stakar dvs 144mm med eftermarknads H-profil...vilket gör att man flyttar upp kolvbulten i kolven för bättre geometri
Har lite problem med kalkyleringen iom att jag vill gå upp på 8,5 i kompförhållande pga den modifierade toppen med "sfäriska förbränningrsrum" på 70cc..men det löser sig efter en bira..lr 2
3 x Dubbelspolar av ACCEL typ...gula o fula..45.000V inköpt, hoppas dom klarar jobbet med rätt tändförstärkare.
Dish,flat,dome....vad är bäst ur flödes synpunkt i den här typen av motorer för överladdning ?...ngnstans måste kompet tas ifrån.
Har lite problem med kalkyleringen iom att jag vill gå upp på 8,5 i kompförhållande pga den modifierade toppen med "sfäriska förbränningrsrum" på 70cc..men det löser sig efter en bira..lr 2
3 x Dubbelspolar av ACCEL typ...gula o fula..45.000V inköpt, hoppas dom klarar jobbet med rätt tändförstärkare.
Dish,flat,dome....vad är bäst ur flödes synpunkt i den här typen av motorer för överladdning ?...ngnstans måste kompet tas ifrån.