lmm

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
bmwluthman
Posts: 144
Joined: 30 Jan 2006, 15:55
Location: Avesta

lmm

Post by bmwluthman »

vilket blir bäst ? att låta turbon suga igenom lmm eller låta turbon trycka igenom den ?
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

suga
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

ja om du kör med orig sprut...men har du nåt autronic eller nå annat så behövs ju inte lmm
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

tänk på turbolagget med LMM på sugsidan(utgår ifrån att vi pratar motronic)
User avatar
bmwluthman
Posts: 144
Joined: 30 Jan 2006, 15:55
Location: Avesta

Post by bmwluthman »

turbolagget ?
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

det blir jobbigare för turbon att suga i sig luft...

jag trycker genom lmm. har funkat kanon i 400mil på vinterbilen!
enklast att ha den på "orginal" platsen...

mvh
User avatar
bmwluthman
Posts: 144
Joined: 30 Jan 2006, 15:55
Location: Avesta

Post by bmwluthman »

tycker att det borde vara bättre att trycka genom den eftersom dumpen inte skulle påverka hur mycket luft den mätt.. alltså att den dumpar för lmm. och så kan turbon suga fullt utan strypning. min anslutning på turbon är 100mm :lol: kkk 31 lmm 76mm
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

E21_Rille wrote:det blir jobbigare för turbon att suga i sig luft...

jag trycker genom lmm. har funkat kanon i 400mil på vinterbilen!
enklast att ha den på "orginal" platsen...

mvh
Hur mkt laddade du då?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
E21_Rille
Posts: 309
Joined: 20 Nov 2005, 15:37
Location: E-Tuna

Post by E21_Rille »

Nisse Järnet wrote:
E21_Rille wrote:det blir jobbigare för turbon att suga i sig luft...

jag trycker genom lmm. har funkat kanon i 400mil på vinterbilen!
enklast att ha den på "orginal" platsen...

mvh
Hur mkt laddade du då?


pinsamt lite :oops: 0.7 som mest för att prova bara. annars 0,5...
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

bmwluthman wrote:tycker att det borde vara bättre att trycka genom den eftersom dumpen inte skulle påverka hur mycket luft den mätt.. alltså att den dumpar för lmm. och så kan turbon suga fullt utan strypning. min anslutning på turbon är 100mm :lol: kkk 31 lmm 76mm


Ska du köra med orginalsprut och en KKK K31? Det låter inte som att det harmonerar så väldigt bra.
Se till att ha en fruktansvärt väl fungerande wastegate annars kommer du inte kunna styra ner laddtrycket så lågt som du kommer vilja med orginalsprutet. Eller ska du mappa om ditt motronic?
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

jag kör med den innan turbon. det är väl mest optimalt tror jag. men visst trycka igenom den och sen en tratt på turbon istället funkar ju säkert men frågan är hur länge lmm håller ?
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
Post Reply