tycker att det borde vara bättre att trycka genom den eftersom dumpen inte skulle påverka hur mycket luft den mätt.. alltså att den dumpar för lmm. och så kan turbon suga fullt utan strypning. min anslutning på turbon är 100mm kkk 31 lmm 76mm
bmwluthman wrote:tycker att det borde vara bättre att trycka genom den eftersom dumpen inte skulle påverka hur mycket luft den mätt.. alltså att den dumpar för lmm. och så kan turbon suga fullt utan strypning. min anslutning på turbon är 100mm kkk 31 lmm 76mm
Ska du köra med orginalsprut och en KKK K31? Det låter inte som att det harmonerar så väldigt bra.
Se till att ha en fruktansvärt väl fungerande wastegate annars kommer du inte kunna styra ner laddtrycket så lågt som du kommer vilja med orginalsprutet. Eller ska du mappa om ditt motronic?
jag kör med den innan turbon. det är väl mest optimalt tror jag. men visst trycka igenom den och sen en tratt på turbon istället funkar ju säkert men frågan är hur länge lmm håller ?