Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Micke johansson
- Micke johansson
Fick idag lite saker som jag önskade mig utav tomten. Ladd och oljetrycksmätare samt en bok som behandlar både M50 och E30 vilket är gött.
M50'n hämtas på torsdag och sen skall det snickras i två veckor innan skolan börjar. Ingen som vet ifall m20 lådan passar på m50 motorn med m50 startmotor och svänghjul? Inte fått svar någonstans.
God fortsättning på er.
mvh Mathias
M50'n hämtas på torsdag och sen skall det snickras i två veckor innan skolan börjar. Ingen som vet ifall m20 lådan passar på m50 motorn med m50 startmotor och svänghjul? Inte fått svar någonstans.
God fortsättning på er.
mvh Mathias
david__ wrote:varfrö ska du ha m50 svänghjul?? de väger ju bly...
ta m20 svänghjul..
byt bara de lilla ingående lagret i motorn så pasar m20 lådan.
du kan köra med m50 lutnig oxå, växlarna blir bara lite förskjutna till höger men de funkar bra
Har lovat bort svänghjul och startmotor. Men passar M20 lådan om man byter ingående lagret men kör med M50 svänghjul och koppling?
mvh Mathias
pelko wrote:david__ wrote:varfrö ska du ha m50 svänghjul?? de väger ju bly...
ta m20 svänghjul..
byt bara de lilla ingående lagret i motorn så pasar m20 lådan.
du kan köra med m50 lutnig oxå, växlarna blir bara lite förskjutna till höger men de funkar bra
Har lovat bort svänghjul och startmotor. Men passar M20 lådan om man byter ingående lagret men kör med M50 svänghjul och koppling?
mvh Mathias
vet inte om de passar .kör själv me m20 svänghjul..
kör du oxå me de.. du får en mer lättvarvad motor.
kostar inte mycket att köpa m20 svänghjul o startmotor.
Jag var en väldigt kort stund i garaget idag och Ruergård penslade på färgborttagninsmedel på huven då färgen inte gick att slipa för den vart så tjock så färgen bara kletade i pappret. Riktigt bra medel faktiskt, direkt från Biltema
Hämtade även 328 e36 motorfästen från AndreasT, fick även hem ett fäste utav modell KOUKEN som han har svetsat.
Jag köpte även en oljetemp mätare samt en hållare från Biltema. Har nu oljetryck, oljetemp och laddtryck.
Förhoppningsvis kommer motorn till Göteborg imorgon så man kan sätta igång, länkarmsbussningar är även beställda så bilen kommer ner på hjul i helgen.
Bilder:
Separerade lådan från motorn också. Motor med el samt svarta inrednignssaker till salu för 1000kr.
Huven med medlet på.
Efter någon timme skrapade jag lite lätt med en spackelsape till vänster. Skitbra medel!
Mätarna i hållaren. Skärpan sitter dock åt helvete fel.
Motorfästena.
Motorfästet KOUKEN som den även kallas, ni förstår varför.
mvh Mathias
Hämtade även 328 e36 motorfästen från AndreasT, fick även hem ett fäste utav modell KOUKEN som han har svetsat.
Jag köpte även en oljetemp mätare samt en hållare från Biltema. Har nu oljetryck, oljetemp och laddtryck.
Förhoppningsvis kommer motorn till Göteborg imorgon så man kan sätta igång, länkarmsbussningar är även beställda så bilen kommer ner på hjul i helgen.
Bilder:
Separerade lådan från motorn också. Motor med el samt svarta inrednignssaker till salu för 1000kr.
Huven med medlet på.
Efter någon timme skrapade jag lite lätt med en spackelsape till vänster. Skitbra medel!
Mätarna i hållaren. Skärpan sitter dock åt helvete fel.
Motorfästena.
Motorfästet KOUKEN som den även kallas, ni förstår varför.
mvh Mathias
Man kommer inte kunna se någon utav de gamla bilderna i tråden på en månad då Photobucket.com tyckte att jag har använt min bandbredd för denna månaden. Bilderna nedan är från en kompis server.
Jag har iallafall idag hämtat min M50B25 maskin. Började plocka loss allting då jag ska lacka och fräsha upp motorn. Har inga bilder på hur motorn såg ut innan ja börade riva. Någon som har tips på en bra färg som håller för att ligga på blocket och toppen? Skall vara i silver.
Jag hämtade även nya lämkarmsbussningar så jag hoppas jag får ner bilen på hjul imorgon igen.
Någon som vet hur jag ska göra för att få bort glappet i min växelspak? Har BMW bussningar eller satser för det? Alla leder i spakstället glappar ju.
Bilder:
Vattenpumpen. Är glapp det enda man bör oroa sig över? Oringen skall bytas.
Bättre bild på mätarna.
Motorn isärplockad.
Nya bussningarna.
Boxen. Säljes för 500kr eller bud.
Massa äcklig el.
Rann ut 2-3l vatten på golvet vid demonteringen utav vattenpumpen
Det microlätta svänghjulet.
Kommer mer intressanta bilder i kommande vecka.
mvh Mathias
Jag har iallafall idag hämtat min M50B25 maskin. Började plocka loss allting då jag ska lacka och fräsha upp motorn. Har inga bilder på hur motorn såg ut innan ja börade riva. Någon som har tips på en bra färg som håller för att ligga på blocket och toppen? Skall vara i silver.
Jag hämtade även nya lämkarmsbussningar så jag hoppas jag får ner bilen på hjul imorgon igen.
Någon som vet hur jag ska göra för att få bort glappet i min växelspak? Har BMW bussningar eller satser för det? Alla leder i spakstället glappar ju.
Bilder:
Vattenpumpen. Är glapp det enda man bör oroa sig över? Oringen skall bytas.
Bättre bild på mätarna.
Motorn isärplockad.
Nya bussningarna.
Boxen. Säljes för 500kr eller bud.
Massa äcklig el.
Rann ut 2-3l vatten på golvet vid demonteringen utav vattenpumpen
Det microlätta svänghjulet.
Kommer mer intressanta bilder i kommande vecka.
mvh Mathias
Monologen fortsätter
Fick lackat halva motorn idag, vart 10mm skit på det tjockaste stället på blocket. Pressade även i länkarmsbussningarna i skruvstädet, jobbigt värre. Ska köpa ett motorstativ imorgon så man får fixat resten. Gummit i bussningarna var för tight för mig och skruvstädet så jag fick porta hålet med min dremell lite, dock så skar lagret på axeln i den så jag fick bara på den ena bussningen :O
Ska lacka klart motorn imorgon samt få ner bilen på marken igen.
Bilder:
Fick även besök utav två miffon idag.
Målat ventilkåpan. Ska slipas samt sprayas sedan för att få en slätare yta.
Blocket.
Rent från olja och skit.
Ena bussningen på länkarmen.
Vi skaffade även en plasmaskärare man kan gå lös med på bilen om något går snett.
Dremellen i delar.
Bussningen pressas i skruvstädet.
mvh Mathias
Fick lackat halva motorn idag, vart 10mm skit på det tjockaste stället på blocket. Pressade även i länkarmsbussningarna i skruvstädet, jobbigt värre. Ska köpa ett motorstativ imorgon så man får fixat resten. Gummit i bussningarna var för tight för mig och skruvstädet så jag fick porta hålet med min dremell lite, dock så skar lagret på axeln i den så jag fick bara på den ena bussningen :O
Ska lacka klart motorn imorgon samt få ner bilen på marken igen.
Bilder:
Fick även besök utav två miffon idag.
Målat ventilkåpan. Ska slipas samt sprayas sedan för att få en slätare yta.
Blocket.
Rent från olja och skit.
Ena bussningen på länkarmen.
Vi skaffade även en plasmaskärare man kan gå lös med på bilen om något går snett.
Dremellen i delar.
Bussningen pressas i skruvstädet.
mvh Mathias
pelko wrote:jocke_e30 wrote:åfan men dom hittar man inte på hemsidan måste va inne i en butik?
Biltema eller i katalogen. Finns inte på hemsidan tyvärr.
mvh Mathias
Jo då dom finns under kupé-tillbehör dumt nog...
http://www.biltema.se/products/productl ... iSecId=443