AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
Ja förhoppningsvis borde jag få gjort det mesta då.
Svetsade klart grenröret idag, fan vad trångt och jobbigt det var.
Har fel fläns för turbon så den blir att byta till en med rätt hålmönster.
Svetsade klart grenröret idag, fan vad trångt och jobbigt det var.
Har fel fläns för turbon så den blir att byta till en med rätt hålmönster.
Last edited by AndreasT on 04 Dec 2007, 16:23, edited 1 time in total.
- Overcharged
AndreasT wrote:Från början var det tänkt köra med något egetbyggt pleneum, men org plenuem är ju bra utformat.
Enda nackdelen är väl det brukar spricka ibland men borde kunna gå att förstärka med några pinnar. Har inte bestämt mig ännu men lutar nog åt org just nu.
stod och kollade på mitt när vi körde den på rullarna .
och gummi bälgarna till rören såg inte roliga ut vid 1bar kan jag lova
och det ser ut som om grejerna ska flyga isär
-
Jo, org blir det nog får bara hoppas det inte blir några kraftiga baktändningar då.
Har även beställt mig en 2-skivig Tilton koppling. Blev en med cerametallic lameller som skall vara bättre lämpad för gatan än den förra.
Har även beställt slangar, kopplingar från Earls till hela soppa samt olje systemet.
Har även beställt mig en 2-skivig Tilton koppling. Blev en med cerametallic lameller som skall vara bättre lämpad för gatan än den förra.
Har även beställt slangar, kopplingar från Earls till hela soppa samt olje systemet.
- Bmwandreas
- Moderator
AndreasT wrote:Vad för oljepump rek när turbon kommer såpass lågt?
Har hört att en biltema pump skall ha en lämplig? Är det denna som brukar användas Länk? Bör man göra ett uppsamlingkärl innan?
Det är den pumpen, funkar kalas.
Montera den med fall från turbon rätt in i pumpen med slang bara.
Har tagit ur alla gamla bussningar i bakvagnen idag. Återstår att ta ur drivaxlarna men dom sitter som fan i splinesen, får skaffa en kraftigare avdragare.
Förstärkte även diff infästning i bakvagnbryggan, och skall gänga om till kraftigare skruv dimmension.
Mycket att göra nu så blir inte så mycket gjort. Har mätt upp bromsoken från e46 och det kräver man fräser av 6mm vid fästet på bromsoket så skall den passa fint i spindeln och centrera mot skivan. Har även svetsat klart ett till grenrör då det byggs ytterliggare en fräck e36.
Förstärkte även diff infästning i bakvagnbryggan, och skall gänga om till kraftigare skruv dimmension.
Mycket att göra nu så blir inte så mycket gjort. Har mätt upp bromsoken från e46 och det kräver man fräser av 6mm vid fästet på bromsoket så skall den passa fint i spindeln och centrera mot skivan. Har även svetsat klart ett till grenrör då det byggs ytterliggare en fräck e36.
Last edited by AndreasT on 16 Dec 2007, 10:35, edited 1 time in total.
- bmw_fredde