Erfarenhet av T60 och T70 aggregat?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Erfarenhet av T60 och T70 aggregat?
Jag undrar om någon har provat någon av dessa aggregat,om de är något att sattsa på?
En kompis ska bygga en m50b25 med lite budget och vi har spekulerat om att andvända ett Hx35 eller Hx40 för snabb respons då han siktar på ca 400hk lättkörda.....
Kan ett T60 va ett bra allternativ? kvalitet osv?
Mvh
En kompis ska bygga en m50b25 med lite budget och vi har spekulerat om att andvända ett Hx35 eller Hx40 för snabb respons då han siktar på ca 400hk lättkörda.....
Kan ett T60 va ett bra allternativ? kvalitet osv?
Mvh
-
- Posts: 60
- Joined: 03 Sep 2006, 22:09
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
-
- Posts: 60
- Joined: 03 Sep 2006, 22:09
Johnny H wrote:Om du köper ett Master Power aggregat så blir du nöjd.
Dessa är av mkt hög kvalitet eftersom Master Power bland annat är en underleverantör till Garrett.
Jeg har også hørt gode ting om Master Power aggregatene, men hvem selger de i norden?
sliter lite med at finna de på ebay for tiden.
Linka gjerne til der hvor de selges.
Hittade lite bilder från Master Power fabriken.
http://partsexpressonline.com/about.htm
De gör ju sitt bästa för att se seriösa ut iaf.
http://partsexpressonline.com/about.htm
De gör ju sitt bästa för att se seriösa ut iaf.
-
- Posts: 60
- Joined: 03 Sep 2006, 22:09
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Enda trista är att Masterpower ger lite effekt/dåligt spool på den T70 vi provade. Blev snabbare respons och typ 300hk till vid samma ladd när vi böt turbo på Dennis 2.7lit.
Vi böt från T70 till HX50 med 71mm inlopp.
så kände jag med.. körde med deras t70 och tyckte den spoolade rätt sent, året efter bytte jag till en gt40 och kändes som gt40´n kom mkt tidigare..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
-
- Posts: 60
- Joined: 03 Sep 2006, 22:09
Det var jo lite tråkiga nyheter da..
Jer ser at dems T4 T61 turbo er rated til 550hp, noe som ligger ca 100hk under Turbonetics og innovative sine uppgifter
Jeg skal jo ha en 2.2L audifemma, og der blir det nok turbolag som det er, om ikke turboen skal bidra til ytterligere lag..
Men hur kan det bli 300hk forskjell på Masterpower og non annan turbo? satans mye forskjell!
Jer ser at dems T4 T61 turbo er rated til 550hp, noe som ligger ca 100hk under Turbonetics og innovative sine uppgifter
Jeg skal jo ha en 2.2L audifemma, og der blir det nok turbolag som det er, om ikke turboen skal bidra til ytterligere lag..
Men hur kan det bli 300hk forskjell på Masterpower og non annan turbo? satans mye forskjell!
Mitt aggregat laddade fullt vid ca 3600-3700 varv.
Inte speciellt dåligt tyckte jag?
Kändes snarare som om laddet kom snabbt på den.
Jag hade för övrigt det lilla avgashuset på min.
Är det snabbare laddtrycksuppbyggnad på HX ellet GT aggregaten??
Effekten var enligt senare bromsning 600 hk på hjulen. (Ca 700 motorhästar??)
Inte speciellt dåligt tyckte jag?
Kändes snarare som om laddet kom snabbt på den.
Jag hade för övrigt det lilla avgashuset på min.
Är det snabbare laddtrycksuppbyggnad på HX ellet GT aggregaten??
Effekten var enligt senare bromsning 600 hk på hjulen. (Ca 700 motorhästar??)
10,61@215 med "kina" delar!
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Vi körde T70 med 0.8 avgashuset, laddade 2.3 bar och hade fullt vid 5000 rpm. Böt till HX50 med HX60 impeller och hade fullt tidigare och mycket mycket mer effekt med samma maskin.
Den kanske gav 600 förut, och efter bytet gav den 840hk på hjulen.
Det aggregatet måste det ju ha varit något fel på.
Så sent ska det ju inte komma även med största avgashuset.
Effektmax på T70 aggregaten vill jag minnas var ca 850hk. (Ska som sagt inte lova något...var flera år sen jag kollade på diagrammet)
10,61@215 med "kina" delar!