Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Vet faktiskt inte. Vi får se vad det slutar på när den är körbar med turbon. Synd att turbosakerna ska väga så förbaskat myckettykoo wrote:ser ju skitbra ut de här:) har någon koll på hur mycket skit du lyckats rensa ur bilen totalt?

Allt under 1000kg är höga mål, allt över 1100kg är skandal.
---
Tack för svaret Clew. Ska kika vidare på det!
mvh Mathias
Kul projekt och kul att se att du lägger ner så mycket tid på att få allt bra, mycket och bra bilder också. Detta kommer följas! 

- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Blev inte riktigt så mycket skruva som jag hade velat denna vecka då jag vart ledig, tre dagar gick åt till att städa garaget som inte ens blev halvklart.
Jag har iallafall fått hem en turbo och en BTR nu, så nu saknas bara motorn.
Lyfte ut motorn igår också, gick relativt enkelt faktiskt. Skall lacka hela framvagnen, motorrummet och allt annat framför torpeden innan den nya motorn lyfts i.
Har även lite rost att laga på b.la taket och i golvet, sedan ska jag lägga igen antennhålen på bakskärmarna.
Det kommer mer =)
Turbon.

Avgassidan.

BTR'en. Malpassi.

Massa skit som vart under bilen.

Motorn på lyften.

Utan motorn i.

Härliga hål i taket.

Skaffade även en elfläkt från en nyare Volvo T6 som jag ska använda.

Drog ut den sista onödiga elen också.

Till sist en mindre bra bild när motorn lyftes ut.

mvh Mathias
Jag har iallafall fått hem en turbo och en BTR nu, så nu saknas bara motorn.
Lyfte ut motorn igår också, gick relativt enkelt faktiskt. Skall lacka hela framvagnen, motorrummet och allt annat framför torpeden innan den nya motorn lyfts i.
Har även lite rost att laga på b.la taket och i golvet, sedan ska jag lägga igen antennhålen på bakskärmarna.
Det kommer mer =)
Turbon.

Avgassidan.

BTR'en. Malpassi.

Massa skit som vart under bilen.

Motorn på lyften.

Utan motorn i.

Härliga hål i taket.

Skaffade även en elfläkt från en nyare Volvo T6 som jag ska använda.

Drog ut den sista onödiga elen också.

Till sist en mindre bra bild när motorn lyftes ut.

mvh Mathias
Allt går bra för dig Pelko? Förstår inte hur du står ut med all rost alltså. Jag som får brytet på min... Hehe... När har du planer på att börja med att riva med motorn då? =)
/ Stefan Svensson i Mariestad
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96 [Projekt]
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96 [Kaross]
# VW Passat 1,9 TDI -98 [Brukis]
0708-395696
0708-395696
Jodå allt går bra. Så farligt är det la inte? Jag hade räknad med att få bygga nytt golv i hela bilen och bagaget eller i den stilen vid inköp. 
Denna motorn ska inte rivas, den ska in i något hörn och se ful ut.
Skall köpa en komplett 525'a som jag ska ta hela drivlinan på och montera på min 320. Den motorn ska la bara kollas på vad gäller skick innuti sedan monteras ihop igen om allt ser bra ut, ev svetsning och så med toppen men får se lite vad pengarna säger.
Du som gillar skit och rost får hålla för ögonen när de andra bilderna kommer, idag har det hanterats massa skit och rost
mvh Mathias

Skall köpa en komplett 525'a som jag ska ta hela drivlinan på och montera på min 320. Den motorn ska la bara kollas på vad gäller skick innuti sedan monteras ihop igen om allt ser bra ut, ev svetsning och så med toppen men får se lite vad pengarna säger.
Du som gillar skit och rost får hålla för ögonen när de andra bilderna kommer, idag har det hanterats massa skit och rost

mvh Mathias
Det hade ju varit roligare att byta hela golvet än att laga... Håller på att laga min med nu så. Och jag är trött på ytrostenpelko wrote:Jodå allt går bra. Så farligt är det la inte? Jag hade räknad med att få bygga nytt golv i hela bilen och bagaget eller i den stilen vid inköp.
mvh Mathias

Mvh
/ Stefan Svensson i Mariestad
0708-395696
0708-395696
Blir från en E34 jaB!ffen wrote:Det hade ju varit roligare att byta hela golvet än att laga... Håller på att laga min med nu så. Och jag är trött på ytrostenpelko wrote:Jodå allt går bra. Så farligt är det la inte? Jag hade räknad med att få bygga nytt golv i hela bilen och bagaget eller i den stilen vid inköp.
mvh Mathias... Jaha, okej vilken 525'a blir det då? E34'an? Det är kul att se andra jobba, det är ingen fara. Men förstår inte att du orkar
...
Mvh

Någon som vet ifall innertaket är svetsat eller bara limmat?
mvh Mathias
Yesbox, har skruvat av hela framvagnen då allting ska putsas, tvättas och lackas. Det var ett mindre helvete att göra rent krängarn och framvagnsbalken kan jag tala om, minst 5mm med skit och olja.
Då både servon och motorn har läckt olja så är det mesta nerkletat.
Jag tog även loss bromsservot och huvudbromscylindern då dessa ska lackas och finas till.
Vill även ha lite hjälp med sista bilden
Här kommer lite bilder:
Motor och framvagnslös.

Tomt. Allt ska lackas svart och batterihyllan ska kapas bort.

En del utav framvagnen som har fixats till, ska putsa mer på styrväxeln.

Stötdämpare, länkarmar m.m.

Denna burken, vad fan är det för något? Kan jag skrota den?

mvh Mathias
Då både servon och motorn har läckt olja så är det mesta nerkletat.
Jag tog även loss bromsservot och huvudbromscylindern då dessa ska lackas och finas till.
Vill även ha lite hjälp med sista bilden

Här kommer lite bilder:
Motor och framvagnslös.

Tomt. Allt ska lackas svart och batterihyllan ska kapas bort.

En del utav framvagnen som har fixats till, ska putsa mer på styrväxeln.

Stötdämpare, länkarmar m.m.

Denna burken, vad fan är det för något? Kan jag skrota den?

mvh Mathias
- bmwHolmberg
Det är någon miljö-historiapelko wrote:Då gör jag så!bmwHolmberg wrote:Kolkanistern, den kan du skrota! har iaf jag och många andra gjort!
Vad gör den egentligen och vart går slangarna som går till den?
mvh Mathias

Du vet att hammarlack är silikon i va ?? Blir inte så bra när man ska lacka sen, reser sig och jävlas... Använd flödigt med silikon-inferner och slipa ej med de papper du slipat på hammarlacken, på resten av bilen..
Så slipper du få reda på de den hårda vägen.
Fint projekt.. Mvh
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
0733/52 26 88
Bil lackare hatar hammarlack dom vill inte höra talas om de...pelko wrote:Ska jag slipa bort den hammarlacken jag nu har lagt på tycker du? Bilen ska in på hellack om ett år ungefär. Tänkte måla motorrum och kupe med en svart metallfärg för utomhusbruk, undra om den innehåller silikon
mvh Mathias
Jag hade slipat bort de väldigt noggrant nu, så ökar du chanserna för att den nya färgen ska fästa redigt där.... Se till bara så du inte slipar ut det på allt annat och som sagt använd silikon inferner flödigt innan och efter du slipar bort skitet..
Jag vet inte om den metall färgen du ska ha i motorummet innehåller silikon tror inte det men kolla med färghandeln där du handlar/handlade färgen..
Mvh
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
0733/52 26 88